Możliwości rozwoju działalności firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce na przykładzie firmy XYZ

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Honkisz, Małgorzata
dc.contributor.author Vonau, Jakub
dc.date.accessioned 2015-12-19T11:52:59Z
dc.date.available 2015-12-19T11:52:59Z
dc.date.issued 2015-10-30 21:08:24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8807
dc.description.abstract Sektor małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) stanowi dla państwa ważny element rozwoju pod względem społecznym i gospodarczym. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce jest nadal obszarem niedocenianym, a należy przecież pamiętać, że 99% ogółu firm w kraju stanowią właśnie przedsiębiorstwa tej wielkości. MŚP dają zatrudnienie blisko 68% pracowników w Polsce, dlatego też ważne jest wsparcie tego sektora, który w dużym stopniu decyduje o sile gospodarki. Celem pracy jest analiza możliwości rozwoju firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w oparciu o studium przypadku wybranej przez autora, lokalnej firmy działającej w branży gastronomicznej. Hipoteza przyjęta w pracy zakładała, że firma XYZ ma względnie stabilną pozycję na rynku, lecz aby być konkurencyjną, powinna ciągle się rozwijać, dbać o jakość usług i poszerzać grono swoich potencjalnych klientów poprzez niestandardowe, dające przewagę konkurencyjną rozwiązania. Przeprowadzona analiza SWOT/TOWS potwierdziła tę hipotezę. Po analizie własnej wybranego przedsiębiorstwa z omawianego sektora można stwierdzić, że głównym czynnikiem, który blokuje jego rozwój są ograniczenia finansowe. One oraz inne bariery powodują, że nie może się dostatecznie rozwijać i utrzymać pozycji konkurencyjnej na rynku. pl
dc.description.abstract The sector of small and medium companies is very important element of development in terms of society and economy. This sector is an area which is not still appreciated but one should remember that 99% of all companies in Poland pose these small and medium companies. MSP employ about 68% of all workers in Poland and that is why it is so important to support this sector which decides about the power of economy to a great extent. The aim of this project is an analysis of possibilities of development of firms from the sector of small and medium companies on the base of study of a case chosen by the author. The choice is a local company working in gastronomic business. The hypothesis claims that XYZ company has a strong position on the market but to be competitive the company ought to develop constantly and extend the area of potential clients by using non-standard methods. These methods are to give competitive advantage of a solution. Conducted analysis SWOT/TOWS confirmed this hypothesis. After own analysis of the chosen company from discussed sector it can be ascertained that the main factor which blocks the development is finance. This is also the reason why the company is not able to develop and to become competitive on the market. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject małe i średnie przedsiębiorstwa pl
dc.subject bariery ograniczające przedsiębiorczość pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject rozwój pl
dc.subject small and medium companies pl
dc.subject barriers limiting companies pl
dc.subject SWOT analysis pl
dc.subject developent pl
dc.title Możliwości rozwoju działalności firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce na przykładzie firmy XYZ pl
dc.title.alternative The possibilities of development of firms from small and medium companies in Poland on the example of XYZ company pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2015-12-10T14:36:52Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info