dc.contributor.advisor |
Reśko, Dariusz |
|
dc.contributor.author |
Rerutko, Ryszard |
|
dc.date.accessioned |
2016-01-03T10:38:47Z |
|
dc.date.available |
2016-01-03T10:38:47Z |
|
dc.date.issued |
2015-09-22 11:20:20 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/8854 |
|
dc.description.abstract |
Celem pracy jest określenie, czy polityka personalna firmy uwzględnia problematykę godzenia życia zawodowego i życia rodzinnego pracowników poprzez odpowiednią organizacje pracy i system wynagradzania, a także określenie rozwiązań stosowanych w tym zakresie – na przykładzie sieci handlowej Media Expert, działającej w branży RTV AGD i Multimedia. Hipoteza badawcza pracy zakłada, że wybrana firma uwzględnia powyższe kwestie i podejmuje działania ułatwiające pracownikom pogodzenie życia rodzinnego z życiem zawodowym. W badaniach własnych zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, a w jego ramach technikę ankiety. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono systemy wynagradzania w sieciach handlowych, z uwzględnieniem elementów tego systemu i czynników wpływających na jego kształt. Rozdział drugi to charakterystyka organizacji pracy w sieciach handlowych. Przedstawiono tu formy zatrudnienia, warunki i czas pracy oraz urlopy i świadczenia. W rozdziale trzecim podjęto zagadnienie polityki prorodzinnej w sieciach handlowych i przedstawiono działania firm nakierowane na rodzinę pracownika, a także kwestie dotyczące równowagi praca – dom. Rozdział czwarty to część badawcza pracy, która zawiera analizę i interpretację wyników przeprowadzonej ankiety, oraz sformułowane wnioski. |
pl |
dc.description.abstract |
The thesis aims to describe whether the personal policy of the company covers the issue of reconciling professional and family life through a good organisation of work and salary system, as well as, to propose solutions applied in this scope – on the basis of a Media Expert chain of stores operating in RTV and Multimedia sectors. Research hypothesis of the work assumes that the given company complies with the issues mentioned above and takes measures to help employees in reconciling professional and family life. A diagnostic survey was used as a method for the own research. A questionnaire technique was used within its framework. The thesis consists of four chapters. The first chapter presents salary systems in the chain of stores, including elements of this system and factors which have an influence on its form. The second chapter focuses on the characteristic of work organisation in the chain of stores. Forms of employment, working conditions and time, as well as leaves and allowances are presented in this chapter. The issue of family-friendly policy in the chain of stores is addressed in the third chapter. Furthermore, company activities concentrated on the employee’s family and the matter concerning home-work balance are discussed. The fourth chapter is a research part of the work which includes the analysis and interpretation of the results of the survey conducted, as well as, the conclusions reached. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
polityka personalna |
pl |
dc.subject |
polityka prorodzinna |
pl |
dc.subject |
systemy wynagradzania |
pl |
dc.subject |
organizacja pracy |
pl |
dc.subject |
sieci handlowe |
pl |
dc.subject |
Media Expert |
pl |
dc.subject |
personal policy |
pl |
dc.subject |
family-friendly policy |
pl |
dc.subject |
salary systems |
pl |
dc.subject |
work organisation |
pl |
dc.subject |
chain of stores |
pl |
dc.subject |
Media Expert |
pl |
dc.title |
Systemy wynagradzania i organizacji pracy w sieciach handlowych, a polityka prorodzinna na przykładzie firmy Media Expert, działającej na terenie Małopolski |
pl |
dc.title.alternative |
Remuneration systems and organizations working in retail chains and family policy as an example of Media Expert, operating in Malopolska |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2015-12-17T13:36:13Z |
|