Praca opisuje teoretyczne i praktyczne aspekty zarządzania czasem. Badaniu poddano pracowników przedsiębiorstwa Metso Automation Sp. Z o.o. z siedzibą w Gliwicach. Badanie dotyczyło analizy jakie są nawyki, praktyki, metody zarządzania czasem wśród osób pracujących w przedsiębiorstwie wysokich technologii. Celem badania było sprawdzenie czy i w jaki sposób poprawa tych kompetencji wpłynie na odczuwalny wzrost ilości czasu jaki dana osoba może przeznaczyć na cele pozazawodowe. Badanie przeprowadzono za pomocą kwestionariusza ankietowego zawierającego 24 pytania. Wybór przedmiotu badania wynikał z przekonania, że współczesne otoczenie ekonomiczno - społeczne stawia wysokie wymagania odnośnie skutecznego zarządzania czasem własnym, a jedną z podstawowych kompetencji pracowników przedsiębiorstwa o zaawansowanym profilu działalności powinno być skuteczne zarządzanie czasem i efektywność osobista w sferze zawodowej i prywatnej. Przeprowadzona ankieta pokazała, że te umiejętności są niskie, co ma wyraźnie negatywny wpływ na skuteczność wykorzystania czasu w pracy i poza nią.
The work describes the theoretical and practical aspects themes of time management. The study involved employees of the company Metso Automation Sp . z o.o based in Gliwice . The study involved analysis of habits , practices , methods of time management employees of high technology enterprise.
The mail goal of the study was to examine if improving these competences will be cause of the noticeable increase in the amount of time that a employee can spend on non-professional purposes. Empirical study was carried out, using a questionnaire containing 24 questions. The choice of the research subject followed the belief, that today's economical and social environment requires significant skill in matter of time management. Thoese skills should be quite basic for employees working in high technology enterprise. The conducted survey showed that these skills are insufficient and it has a substantial negative impact on efficient use of time at work and beyond work.