Customer Involvement in the Game Development Process

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Prystupa-Rządca, Kaja
dc.contributor.author Starostka, Justyna
dc.date.accessioned 2016-05-07T10:30:00Z
dc.date.available 2016-05-07T10:30:00Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Prystupa-Rządca, K., Starostka, J., Customer Involvement in the Game Development Process. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2015, vol. 11, nr 3 : Entrepreneurship and Innovations : Novel Research Approaches. Ed. by K. Klincewicz, A. Ujwary-Gil, s. 43-66 pl
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8985
dc.description.abstract The creative industry is a fast developing sector of economy in many countries. Growing competition in this area has led many companies to implement strategy of users' involvement in product development in order to deliver products that are more aligned with customers’ needs. On the other hand, the attempt to align the customers’ expectations with artistic creativity may create tensions. Therefore, the aim of the research is to examine the methods of users’ involvement in product development and real impact of the users on project design. The obtained findings are based on two-year qualitative research project conducted in game development companies. pl
dc.description.abstract Przemysł kreatywny jest szybko rozwijającym się sektorem gospodarki w wielu krajach. Rosnąca konkurencja w tej dziedzinie skłania wiele firm do wdrażania strategii wykorzystującej zaangażowanie użytkowników w rozwój produktów w celu dostarczania produktów lepiej dostosowanych do potrzeb klientów. Z drugiej strony, próba pogodzenia oczekiwań klientów z twórczością artystyczną może generować napięcia. Dlatego celem tej pracy jest zbadanie sposobów zaangażowania użytkowników w rozwój produktów i rzeczywistego wpływu użytkowników na projektowanie rozwiązań. Uzyskane wyniki są oparte na danych zgromadzonych w ramach dwuletniego projektu badań jakościowych prowadzonego w firmach tworzących gry. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University pl
dc.rights open access pl
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject user involvement pl
dc.subject game industry pl
dc.subject new product development pl
dc.subject zaangażowanie użytkowników pl
dc.subject przemysł gier pl
dc.subject rozwój nowych produktów pl
dc.title Customer Involvement in the Game Development Process pl
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info