Developing a Social Enterprise Performance Scale and Examining the Relationship Between Entrepreneurs’ Personality Traits and Their Perceived Enterprise Performance

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Liang, Chao-Tung
dc.contributor.author Peng, Li-Pei
dc.contributor.author Yao, Shu-Nung
dc.contributor.author Liang, Chaoyun
dc.date.accessioned 2016-05-07T12:10:58Z
dc.date.available 2016-05-07T12:10:58Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Liang, Ch., Peng, L., Yao, S., Liang, Ch., Developing a Social Enterprise Performance Scale and Examining the Relationship Between Entrepreneurs’ Personality Traits and Their Perceived Enterprise Performance. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2015, vol. 11, nr 3 : Entrepreneurship and Innovations : Novel Research Approaches. Ed. by K. Klincewicz, A. Ujwary-Gil, s. 89-116 pl
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8987
dc.description.abstract On the basis of the lack of measurement tools and the research gap regarding social entrepreneurship, three studies were conducted to develop a new measure of social enterprise (SE) performance that is empirically valid and easy to administer. The purpose of this measure was to examine the relationship between entrepreneurs’ personality traits and their perceived SE performance. The results indicated that SE performance can be assessed using four dimensions: personal issues, social aspects, business elements, and service programmes. Extraversion positively influenced service programmes, and openness negatively affected service programmes. Neuroticism and conscientiousness positively predicted personal issues and service programmes, and agreeableness positively predicted all dimensions of perceived SE performance. The results also demonstrated the curvilinear relationship of the U-shaped curve between neuroticism and personal issues and the social aspects of SE performance. Furthermore, the results showed the curvilinear relationship of the inverted U-shaped curve between agreeableness and the four dimensions of SE performance. pl
dc.description.abstract Wobec braku narzędzi pomiaru oraz istnienia luki badawczej w zakresie przedsiębiorczości społecznej, przeprowadzono trzy badania mające na celu opracowanie nowego sposobu pomiaru wyników przedsiębiorczości społecznej, który byłby trafny empirycznie i łatwy do zastosowania. Opracowane narzędzie pozwala na badanie relacji między cechami osobowości przedsiębiorców i postrzeganiem przez nich wyników w zakresie przedsiębiorczości społecznej. Wyniki wykazały, że przedsiębiorczość społeczna może być oceniana w czterech wymiarach: aspektów osobistych związanych z przedsiębiorcą, aspektów społecznych, elementów biznesowych, oraz świadczonych usług. Ekstrawersja pozytywnie wpływa na świadczone usługi, natomiast otwartość ma na nie wpływ negatywny. Neurotyczność i sumienność wykazywały pozytywny związek z aspektami osobistymi przedsiębiorcy i świadczonymi usługami, a ugodowość miała pozytywny związek z wszystkimi wymiarami postrzeganych wyników przedsiębiorczości społecznej. Wyniki badań wykazały również krzywoliniowy związek w kształcie litery U pomiędzy neurotycznością i aspektami osobistymi przedsiębiorcy oraz aspektami społecznymi wyników przedsiębiorczości społecznej. Ponadto, zaobserwowano krzywoliniową, U-kształtną zależność pomiędzy ugodowością a czterema wymiarami wyników przedsiębiorczości społecznej. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University pl
dc.rights open access pl
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject performance assessment pl
dc.subject personality traits pl
dc.subject scale development pl
dc.subject social enterprise pl
dc.subject social enterprise performance scale pl
dc.subject ocena wyników pl
dc.subject cechy osobowości pl
dc.subject budowa skali pomiarowej pl
dc.subject przedsiębiorstwo społeczne pl
dc.subject skala pomiaru wyników przedsiębiorstwa społecznego pl
dc.title Developing a Social Enterprise Performance Scale and Examining the Relationship Between Entrepreneurs’ Personality Traits and Their Perceived Enterprise Performance pl
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info