Absorptive Capacity and Its Role for the Company Growth and Competitive Advantage: The Case of Frauenthal Automotive Toruń Company

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Lis, Andrzej
dc.contributor.author Sudolska, Agata
dc.date.accessioned 2016-05-08T10:44:21Z
dc.date.available 2016-05-08T10:44:21Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Lis, A., Sudolska, A., Absorptive Capacity and Its Role for the Company Growth and Competitive Advantage: The Case of Frauenthal Automotive Toruń Company. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2015, vol. 11, nr 4 : The Process of Firm Growth. Ed. by M. Gancarczyk, J.M. Zabala-Iturriagagoitia, s. 63-91 pl
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8991
dc.description.abstract The aim of the paper is to study the role of absorptive capacity for the company growth and competitive advantage through open innovations. The case of Frauenthal Automotive Toruń is used to explore how the routines and best practices associated with the firm absorptive capacity contribute to its success. The case study is to validate the thesis that through developing skills to recognize valuable knowledge in the environment, acquire this knowledge, assimilate, transform and develop it companies are able to apply and benefit from open innovations in order to grow and strengthen their competitive advantages. In order to achieve the aim of the paper the following research objectives have been set: (1) to identify the lessons and best practices applied in Frauenthal Automotive Toruń in relation to the company absorptive capacity; (2) to analyze the relationships between the concepts of absorptive capacity and open innovation; (3) to exemplify and discuss the outcomes of the company absorptive capacity in regard to innovations, company growth and competitive advantage. pl
dc.description.abstract Celem artykułu jest dokonanie analizy roli i znaczenia zdolności organizacji do absorpcji wiedzy zewnętrznej dla wzrostu przedsiębiorstwa i budowania jego przewagi konkurencyjnej poprzez innowacje. Przypadek przedsiębiorstwa Frauenthal Automotive Toruń został wykorzystany do zbadania w jaki sposób działania i dobre praktyki związane ze zdolnością organizacji do absorpcji wiedzy zewnętrznej wpływają na jej wzrost i sukces biznesowy. W wyniku operacjonalizacji celu głównego określono trzy cele szczegółowe: (1) zidentyfikowanie we Frauenthal Automotive Toruń doświadczeń i dobrych praktyk w zakresie procesów absorpcji wiedzy zewnętrznej; (2) dokonanie analizy relacji pomiędzy koncepcjami zdolności organizacji do absorpcji wiedzy zewnętrznej i otwartych innowacji; (3) wskazanie i dokonanie analizy przykładów wykorzystania przez Frauenthal Automotive Toruń zdolności do absorpcji wiedzy zewnętrznej w celu tworzenia innowacji, rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa oraz jego przewagi konkurencyjnej. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University pl
dc.rights open access pl
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject absorptive capacity pl
dc.subject open innovation pl
dc.subject company growth pl
dc.subject competitive advantage pl
dc.subject zdolność organizacji do absorpcji wiedzy zewnętrznej pl
dc.subject otwarte innowacje pl
dc.subject wzrost przedsiębiorstwa pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.title Absorptive Capacity and Its Role for the Company Growth and Competitive Advantage: The Case of Frauenthal Automotive Toruń Company pl
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info