Strategia konkurencji Biura Nieruchomości IMPERIUM

Ładowanie...
Miniatura

Data

2015-12-15 15:44:23

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca zatytułowana „ Strategia konkurencji Biura Nieruchomości IMPERIUM”, opisuje teorie oraz badanie firmy IMPERIUM oraz analizę strategiczną danej firmy. Składa się ona z czterech części: pierwsze dwie części dotyczą teorii związanej ze strategią przedsiębiorstwa oraz procesu jej formułowania, a także narzędzi wykorzystywanych w procesie formułowania strategii. W części trzeciej scharakteryzowano Biuro Nieruchomości IMPERIUM, które jest obiektem badań. Część czwarta, jest częścią badawczą, wykonaniem analizy strategicznej dla w/w firmy w której przeprowadzona została analiza SWOT dla w/w biura którego celem była analiza przedsiębiorstwa z branży handlu nieruchomościami pod kątem źródeł jego konkurencyjności, które w tym przypadku w dużej mierze wynikają z nieodpowiedniego zarządzania zasobami ludzkimi. Główne pytanie badawcze dotyczyło tego, w jaki sposób zarządza się potencjałem w firmie takiej jak Imperium i co z tego wynika w kwestii rozwoju całej organizacji. Zastosowana tutaj metoda służy do analizy wewnętrznej przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia do zoptymalizowania strategii zarządzania firmą oraz zbudowania nowego planu strategicznego. Przedmiotem analizy może być zarówno projekt, inwestycja oraz organizacja, a także dowolne zdarzenie z zakresu działalności firmy. Określenie aktualnej pozycji badanego przedmiotu i jej perspektyw, a wraz z tym najlepszej strategii postępowania jest głównym celem analizy. Przeprowadzenie analizy SWOT prowadzi do myślenia strategicznego, obserwowania zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa, a także tworzenia raportów i analiz, które są podstawą do formułowania scenariuszy możliwych kierunków rozwoju organizacji. Trafność analizy zależy w bardzo dużej mierze od doświadczenia analityka oraz precyzyjnego opisu czynników SWOT.
The fallowing thesis ‘The competitive strategy of IMPERIUM Real Estate Office’ describes theories and research of IMPERIUM company as well as strategic analysis of the enterprise. It consists of four parts: the first two apply to the theory connected with the strategy of the company and the process of its formulating, as well as the tools used in the process. In the third part, IMPERIUM real estate office, the subject of the research, was characterized. Part four is the research part, a strategic analysis for the company, with SWOT analysis for the office. The aim of the was to analyse the enterprise from real estate market with the emphasis on its sources of competitiveness, that are in this case caused by the inappropriate management of human resources. The main research question concerned the way of managing the potential in a company like IMPERIUM and what it means in the aspect of the development of the organization. The method used here serves the purposes of internal analysis of the enterprise and its surroundings in order to optimize the management strategy of the company or creating a new strategy. The subject of the analysis can be an organization, project or investment, as well as any event from the company operations. The main aim of the analysis is to determine the current position of the subject in question and its perspectives, which leads to the best strategy. Conducting SWOT analysis forces to think strategically, observe the changes in the environment of the company, creating reports and analysis that are the base to formulate scenarios of the possible directions of development of the organization. The accuracy of the analysis depends on the experience of the analyst as well as a precise description of SWOT factors.

Opis

Słowa kluczowe

analiza strategiczna, potencjał strategiczny, kluczowe czynniki sukcesu, analysis, strategic analysis, strategic potential, success key factors, analiza SWOT, Nieruchomości IMPERIUM, SWOT, IMPERIUM real estate

Cytowanie