Sposoby pozyskiwania klientów przez mikroprzedsiębiorstwa działające w środowisku lokalnym i ich efektywność na przykładzie miasta Muszyna

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pawłowski, Krzysztof
dc.contributor.author Byrczak, Marcin
dc.date.accessioned 2016-05-25T10:58:02Z
dc.date.available 2016-05-25T10:58:02Z
dc.date.issued 2015-10-14 05:23:24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9031
dc.description.abstract Praca porusza problem promowania się na rynku lokalnym najmniejszych firm - działań przez nie podejmowanych w tym zakresie oraz ich skuteczności - a także tego, w jaki sposób starają się one sprostać oczekiwaniom klientów. Badania prowadzono dla sześciu mikroprzedsiębiorstw zarejestrowanych w mieście Muszyna w formie bezpośrednich wywiadów z ich właścicielami oraz rozbudowanych ankiet przeprowadzanych wśród 100 mieszkańców całej gminy. Liczba ankiet przypadających na daną miejscowość została ustalona w oparciu o dane statystyczne dotyczące liczby jej mieszkańców. Pięć spośród badanych firm zajmuje się lub zajmowało świadczeniem usług z zakresu sprzedaży, korepetycji, fotografii, mycia samochodów, gastronomii oraz hotelarstwa, a jedna – produkcją. W wyniku przeprowadzonych badań udało się ustalić, że głównym czynnikiem decydującym o wyborze danej oferty przez mieszkańców gminy jest niska cena. Choć w niektórych przypadkach – jak np. wybór korepetycji lub zamawianie mebli – wyprzedza ją jakość i dobra opinia panująca na temat oferenta. Innym wnioskiem jest to, że informacje wśród mieszkańców tej małej społeczności rozchodzą się przeważnie „pocztą pantoflową” – często wystarczy po prostu wyraźnie oznakować lokal, aby wiedza na temat oferowanych usług lub produktów szybko trafiła do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów. Praca opisuje także w sposób szczegółowy podejście oraz oczekiwania potencjalnych klientów wobec usług świadczonych przez omówione w niej mikroprzedsiębiorstwa. pl
dc.description.abstract This work deals with the problem of self-promotion of the smallest companies on a local market- the promotional actions taken by them and their effectiveness as well as the way they attempt to meet the customers’ expectations. The research was conducted among six microenterprises registered in Muszyna through direct interviews with their owners and questionnaires conducted among 100 inhabitants of the commune. The number of questionnaires per one particular town was established in accordance with the statistical number of inhabitants. Five companies which participated in the research deal or dealt with providing the service in the fields of selling, tutoring, photography, car washing, gastronomy, hotel managing and production. The results of the research showed that the main factor deciding about the choice of a particular offer made by the inhabitants is a low price. Although in some cases- e.g. the choice of tutoring or furniture ordering- quality and good opinion of the bidder is taken into account more. Another conclusion is that in this small community information is usually heard through a grapevine- it is often enough to mark the place distinctively so as the information about offered services or products is quickly passed to a wide range of potential customers. The thesis also presents a detailed description of the attitude and expectations of potential customers toward the services provided by the microenterprises mentioned in the work. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject mikroprzedsiębiorstwo pl
dc.subject promocja pl
dc.subject reklama pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject wywiad pl
dc.subject oczekiwania klientów pl
dc.subject kompetencje pl
dc.subject marketing pl
dc.subject microenterprise pl
dc.subject promotion pl
dc.subject advertising pl
dc.subject questionnaire pl
dc.subject interview pl
dc.subject customers’ expectations pl
dc.subject competences pl
dc.subject marketing pl
dc.title Sposoby pozyskiwania klientów przez mikroprzedsiębiorstwa działające w środowisku lokalnym i ich efektywność na przykładzie miasta Muszyna pl
dc.title.alternative The methods of acquiring customers by the microenterprises acting in a local environment and their effectiveness on the example of Muszyna pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-05-25T09:28:56Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info