W pracy podjęto tematykę nowoczesnych form promocji produktów z branży kosmetycznej i odzieżowej prowadzonych za pomocą globalnej sieci, jaką jest Internet.
Celem pracy magisterskiej jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie: jaki wpływ mają nowoczesne formy promocji kosmetyków i ubrań na decyzje nabywcze kobiet? Ma to na celu określić, czy kobiety rzeczywiście często dają się przekonać do zakupu danej rzeczy dzięki ukazaniu się jej na blogach bądź kanałach modowych w Internecie.
Praca składa się z czterech rozdziałów. Dwa pierwsze odnoszą się do pojęcia promocji, a także szerzej obrazują, na czym polega promocja internetowa i za pomocą jakich narzędzi się ją stosuje. Obejmują również charakterystykę portali społecznościowych wykorzystywanych do promocji internetowej. Trzeci rozdział odnosi się analizy specyfiki blogów i kanałów modowych pod względem promocji internetowej kosmetyków i ubrań.
Ostatni rozdział zawiera analizę wyników przeprowadzonych badań za pomocą narzędzia badawczego, jakim była ankieta internetowa.
The thesis concerns the issue of modern forms of promoting cosmetic and apparel products by means of the Internet.
The purpose of the thesis is to acquire the answer to the following question: how do the modern methods of promoting cosmetic and apparel influence purchase decision making of women? The aim of it is to define whether the women can bepersuaded to buy a particular product, swayed by the tempting image of it or by fashion blogs on the Internet.
The paper consists of four chapters. The first two refer to the term of promotion. They also extensively present the mechanisms and tools of online promotion as well as the characteristics of social networking sites used in online promotion. The third chapter is devoted to the analysis of fashion blogs characteristics as far as the promotion of cosmetics and apparel is concerned.
The last chapter comprises the analysis of the study results, gathered with the use of an online survey.