Tematem badawczym pracy jest wizerunek kobiety w reklamie i jego ocena w opinii mężczyzn. Respondenci byli badani przy użyciu kwestionariusza ankiety. Pytania dotyczyły kwestii stereotypów kobiet obecnych w reklamach, tj. stereotypu kobiety jako matki, gospodyni domowej, kobiety aktywnej zawodowo i kobiety zmysłowej. Spośród wizerunków kobiet reklamowych mężczyźni najchętniej oglądają kobiety przedstawione w roli wampa, kobiety z seksapilem, kobiety erotyczne. Najbardziej oddziałuje na zmysły właśnie kobieta seksowna i to ona ma największą szansę przyciągnąć mężczyznę do reklamy. Znaczna większość respondentów uważa, że reklamy podtrzymują stereotypowe wizerunki kobiet w społeczeństwie, co za tym idzie nie ma miejsca na nowoczesny wizerunek kobiet. W dobie marketingu kobiet, stereotypy winny ulec pewnej modyfikacji, z korzyścią również dla celów reklamowych.
The theme of the research work is the image of women in advertising and its evaluation in the opinion of men . Respondents were interviewed using a questionnaire. The questions concerned the stereotypes of women present in advertisements, for instance the stereotype of women as a mother, housewife, women professionally active and sensual woman. Among the images of women in advertising men prefer watching women presented as a vamp, a woman with sex appeal, erotic women. What mostly affects the senses is a sexual woman and she has the best chance to attract a man to advertising. A large majority of respondents believe that the ads support the stereotypical images of women in society, hence there is no room for a modern image of women. In the era of marketing of women, stereotypes should be subject to some modification, which may have some benefit for advertising purposes.