dc.contributor.advisor |
Lizak, Jadwiga |
|
dc.contributor.author |
Koszyk, Mateusz |
|
dc.date.accessioned |
2016-05-30T12:10:43Z |
|
dc.date.available |
2016-05-30T12:10:43Z |
|
dc.date.issued |
2015-09-26 19:58:51 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/9076 |
|
dc.description.abstract |
Tematem badawczym pracy jest wizerunek kobiety w reklamie i jego ocena w opinii mężczyzn. Respondenci byli badani przy użyciu kwestionariusza ankiety. Pytania dotyczyły kwestii stereotypów kobiet obecnych w reklamach, tj. stereotypu kobiety jako matki, gospodyni domowej, kobiety aktywnej zawodowo i kobiety zmysłowej. Spośród wizerunków kobiet reklamowych mężczyźni najchętniej oglądają kobiety przedstawione w roli wampa, kobiety z seksapilem, kobiety erotyczne. Najbardziej oddziałuje na zmysły właśnie kobieta seksowna i to ona ma największą szansę przyciągnąć mężczyznę do reklamy. Znaczna większość respondentów uważa, że reklamy podtrzymują stereotypowe wizerunki kobiet w społeczeństwie, co za tym idzie nie ma miejsca na nowoczesny wizerunek kobiet. W dobie marketingu kobiet, stereotypy winny ulec pewnej modyfikacji, z korzyścią również dla celów reklamowych. |
pl |
dc.description.abstract |
The theme of the research work is the image of women in advertising and its evaluation in the opinion of men . Respondents were interviewed using a questionnaire. The questions concerned the stereotypes of women present in advertisements, for instance the stereotype of women as a mother, housewife, women professionally active and sensual woman. Among the images of women in advertising men prefer watching women presented as a vamp, a woman with sex appeal, erotic women. What mostly affects the senses is a sexual woman and she has the best chance to attract a man to advertising. A large majority of respondents believe that the ads support the stereotypical images of women in society, hence there is no room for a modern image of women. In the era of marketing of women, stereotypes should be subject to some modification, which may have some benefit for advertising purposes. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
reklama |
pl |
dc.subject |
stereotyp |
pl |
dc.subject |
gender marketing |
pl |
dc.subject |
wizerunek kobiety |
pl |
dc.subject |
advertising |
pl |
dc.subject |
stereotype |
pl |
dc.subject |
gender marketing |
pl |
dc.subject |
the image of women |
pl |
dc.title |
Stereotyp kobiety w reklamie w opinii mężczyzn jako odbiorców reklamy |
pl |
dc.title.alternative |
The stereotype of a women in advertising in the opinion of men as recipients of the advertising |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2016-05-25T09:42:53Z |
|