dc.contributor.advisor |
Reśko, Dariusz |
|
dc.contributor.author |
Kuźma, Łukasz |
|
dc.date.accessioned |
2016-05-31T11:07:18Z |
|
dc.date.available |
2016-05-31T11:07:18Z |
|
dc.date.issued |
2015-05-27 21:19:06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/9108 |
|
dc.description.abstract |
Praca jest próbą odpowiedzi na pytanie jakie czynniki wpływają na rozwój handlu elektronicznego na przykładzie mieszkańców Sądecczyzny
W rozdziale pierwszym dokonano ogólnej charakterystyki handlu: przedstawiono teorię handlu, jego funkcje i rodzaje.
Rozdział drugi koncentruje się na charakterystyce handlu elektronicznego (e-commerce). Omówiono tu istotę i podział e-commerce oraz korzyści i perspektywy rozwoju, a także bariery w handlu internetowym, a także charakterystykę współczesnego e-klienta, rodzaje dokonywanych zakupów, częstotliwość itd.
Rozdział trzeci to charakterystyka form handlu elektronicznego - omówiono tu kwestie dotyczące dwóch najpopularniejszych form e-commerce: sklepów internetowych i aukcji internetowych.
W rozdziale czwartym, będącym częścią badawczą pracy, przedstawiono analizę wyników przeprowadzonej ankiety dotyczącej czynników decydujących o popularności handlu elektronicznego. |
pl |
dc.description.abstract |
The dissertation is aimed at answering the question about what factors influence the development of e-commerce basing on the example of the Sądecczyzna residents.
In Chapter I the general characteristics of trade was presented, including the theory of trade, its functions as well as its kinds.
Chapter II presents the characteristics of e-commerce. It puts forward the nature and the division of e-commerce as well as the benefits and the developmental perspectives. Moreover, it demonstrates the barriers of e-commerce along with the characteristics of the contemporary e-customer, the types of purchases made by them, their frequency etc.
Chapter III includes the characteristics of the e-commerce forms – it presents the issues dealing with the two most popular forms of e-commerce, namely online shops and online auctions.
Chapter IV being an empirical study, presents the analysis of the results of the questionnaire concerning the factors that determine the popularity of e-commerce. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
handel w sieci |
pl |
dc.subject |
handel internetowy |
pl |
dc.subject |
popularność handlu |
pl |
dc.subject |
rozwój handlu |
pl |
dc.subject |
e-commerce |
pl |
dc.subject |
online trade |
pl |
dc.subject |
popularity of trade |
pl |
dc.subject |
trade development |
pl |
dc.subject |
handel elektroniczny |
pl |
dc.title |
Czynniki wpływające na popularność handlu elektronicznego na przykładzie mieszkańców Sądecczyzny |
pl |
dc.title.alternative |
The factors influencing the popularity of electronic commerce on the example of the residents of Sadecczyzna |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2016-05-25T12:53:45Z |
|