Wykorzystanie celebrities w reklamie w opinii odbiorców komunikatów reklamowych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lizak, Jadwiga
dc.contributor.author Turska, Kinga
dc.date.accessioned 2016-06-11T12:34:09Z
dc.date.available 2016-06-11T12:34:09Z
dc.date.issued 2015-10-29 21:24:06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9190
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest uzyskanie opinii odbiorców na temat reklam, w których występują znani celebryci. Pracę napisano w oparciu o fachową literaturę dotyczącą tytułowej problematyki, wykorzystano też artykuły z periodyków naukowych oraz źródła internetowe. Celem badań własnych jest ukazanie, w jaki sposób celebrities występujący w reklamach wpływają na odbiorcę i jak kształtują jego stosunek do takich reklam. Przedstawiono także egzemplifikację zagadnienia w postaci charakterystyki przykładowych marek z udziałem celebrities w kampaniach reklamowych. W badaniach własnych posłużono się metodą sondażu diagnostycznego, a w jego ramach zastosowano technikę ankiety. Autorski kwestionariusz ankiety zamieszczono w Internecie, wzięło w nim udział ogółem 167 osób. Dzięki opiniom ankietowanych uzyskano odpowiedź na pytanie o postrzeganie przez odbiorcę reklamy z wykorzystaniem celebrities jako metody silnie perswazyjnej w komunikacji konsumenta z rynkiem. W opinii ankietowanych reklamy z wizerunkiem celebrytów nie zawsze są skutecznym przekazem i nie gwarantują wzmocnienia wizerunku marki. Odbiorcy reklam nie zawsze też mają pozytywny stosunek do zjawiska celebrities w reklamie. pl
dc.description.abstract The aim of this work is to gain opinions about advertisements in which famous celebrities appear. This work is based on professional literature concerning the title issue and also articles from scientific periodicals and Internet sources. The aim of my own research is to present how celebrities appearing in advertisements affect their advertising addressee and how they shape their attitude to such advertisements. Some examples of brands with the participation of celebrities in advertising campaigns are also presented here. In my own research I used diagnostic survey and the technique of questionnaire. The authorial questionnaire was available on the Internet and it was filled in by 167 people. The opinions of the respondents enabled to find the answer how advertising addressee perceive advertisement with the use of celebrities as a highly persuasive method in consumer market communication. In the opinion of the respondents advertisements with the image of celebrities are not always an effective message and they do not guarantee strengthening of the brand image. Moreover, advertising audiences do not always have a positive attitude towards the phenomenon of celebrities in advertising. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject celebrities pl
dc.subject celebryta pl
dc.subject gwiazda pl
dc.subject odbiorca reklamy pl
dc.subject advertisement pl
dc.subject celebrities pl
dc.subject celebrity pl
dc.subject advertising addressee pl
dc.title Wykorzystanie celebrities w reklamie w opinii odbiorców komunikatów reklamowych pl
dc.title.alternative The use of celebrities in advertising in the opinion of advertising addressee pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2016-05-25T09:42:42Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info