Głównym celem pracy jest zwrócenie uwagi na zależności pomiędzy działaniami marketingowymi a ich wpływem na rozpoznawalność produktów. Badania przeprowadzone zostały na przykładzie Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Limanowa. Do weryfikacji hipotez badawczych wykorzystano metodę ankietową, której celem było uzyskanie odpowiedzi na temat wpływu wizerunku firmy oraz jej działań promocyjnych na decyzję o zakupie wybranych produktów przez konsumenta. Ankieta pozwoliła na ocenę zachowań nabywczych i konsumpcyjnych klientów, a także na sprawdzenie, jak odbierane są przez respondentów działania marketingowe podejmowane w przedsiębiorstwach spółdzielczych. Wyniki badań wykazały, że kreowana marka i wizerunek w dużej mierze wpływają na decyzję o skorzystaniu z oferowanych przez przedsiębiorstwa produktów. Podkreślona została rola marketingu jako formy aktywnej komunikacji z obecnymi i potencjalnymi konsumentami, wpływającej na decyzję klientów o częstszym i większym zakupie oferowanego asortymentu. Analiza otrzymanych wyników pozwoliła na stworzenie własnych propozycji wykorzystania technik marketingowych do dalszej promocji produktów OSM Limanowa.
The main aim of this paper is to highlight the relationship between marketing activities and their impact on
products recognition. Research was carried out on the example of the Regional Dairy Cooperative in Limanowa,
Poland. To verify the research hypotheses the Author used questionnaire-based method, whose purpose was to get
an answer on the impact of corporate identity and promotional activities on the customer's decision to purchase
selected products. The survey allowed to assess the consumers' purchasing and consumption-related behaviour, as
well as to see how the marketing activities undertaken in co-operative enterprises are perceived by the
respondents. The results of research showed that the brand being created and the company's image are largely
affecting the decision to make use of the products offered by the company. Author has emphasized the role of
marketing as a form of active communication with current and potential consumers, affecting the decision of the
clients to have more frequent and more purchase of offered product range. Analysis of the results allowed creating
their own proposal to use marketing techniques to further promote products offered by the Regional Dairy
Cooperative in Limanowa.