dc.contributor.advisor |
Reśko, Dariusz |
|
dc.contributor.author |
Marcisz, Aneta |
|
dc.date.accessioned |
2016-10-27T09:31:18Z |
|
dc.date.available |
2016-10-27T09:31:18Z |
|
dc.date.issued |
2014-08-18 20:09:04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/9236 |
|
dc.description.abstract |
Temat, który poruszono w pracy dotyczy problemu budowania lojalności klientów, jako jednego z elementów działań marketingu-mix na przykładzie Apteki Pod Magnolią w miejscowości Męcina. Głównym celem przedsięwzięcia jest analiza i ocena wykorzystywanych działań promocyjnych, prowadzonych w celu zbudowania lojalności pacjentów przez powyższą placówkę farmaceutyczną, a także zaproponowanie odpowiednio dostosowanych działań, jakie mogłyby być przez tę aptekę wykorzystane.
Głównym przedsięwzięciem było zbadanie, za pomocą kwestionariusza ankiety, opinii pacjentów na temat owej placówki farmaceutycznej. Działania te miały za zadanie zweryfikowanie postawionych na wstępie hipotez badawczych.
Na podstawie przeprowadzonego badania można stwierdzić, że w dobie silnego rozwoju przedsiębiorczego coraz ważniejsze dla firm staje się nie tylko odpowiednie dobranie narzędzi zaliczanych do marketingu-mix, ale także dostosowywanie wszelkich działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo do budowania zaufania oraz lojalności pozyskiwanych klientów.
Z opinii pacjentów apteki dowiedzieliśmy się, że przy wyborze konkretnej apteki priorytetowe znaczenie mają kwalifikacje personelu, niskie ceny oraz dogodna lokalizacja. Jako strefę, którą warto przeanalizować i wprowadzić odpowiednie działania, respondenci wskazali asortyment apteki, poziom cen oraz w godziny otwarcia placówki farmaceutycznej.
Reasumując, w wyniku przeprowadzonych badań zweryfikowano hipotezy badawcze oraz uzyskano odpowiedzi na kluczowe pytania badawcze. Zasugerowano również kierunki usprawnienia działalności Apteki Pod Magnolią. |
pl |
dc.description.abstract |
The topic that will be discussed deals with the problem of creating customer loyalty as one of the elements of the marketing mix. The target of this work will be based on a pharmacy named ‘Apteka Pod Magnolią’ in the town of Męcina. The main objective is to analyze and evaluate the promotional activities carried out in order to build customer loyalty in the above mentioned pharmaceutical facility, as well as to propose appropriate measures that could be undertaken by the pharmacy.
The project which consisted of a questionnaire was meant to investigate the customer’s opinions about this pharmaceutical facility. These activities were designed to verify the hypothesis posed at the start of the research.
On the basis of the study it can be concluded that in the time of strong entrepreneurial growth it becomes increasingly important for companies to not only choose the appropriate tools of the marketing mix, but also to customize any actions taken by the company in order to build trust and to further gain customer loyalty.
In the opinion of the pharmacy customers we have learned that when choosing a particular pharmacy, the main priorities are; qualified staff, low prices and an accessible location. An important area which is worth analysis and proper implementation, as indicated by respondents was; range of products offered, prices, and operating hours of a pharmaceutical facility.
In summary, as a result of the research performed, the above stated hypothesis was verified and the answers to key research questions were obtained. A new direction of business operation was also suggested for the pharmacy named ‘Apteka Pod Magnolią.’ |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
apteka |
pl |
dc.subject |
ankieta |
pl |
dc.subject |
lojalność |
pl |
dc.subject |
klient |
pl |
dc.subject |
marketing mix |
pl |
dc.subject |
pharmacy |
pl |
dc.subject |
survey |
pl |
dc.subject |
loyalty |
pl |
dc.subject |
customer |
pl |
dc.subject |
marketing mix |
pl |
dc.title |
Budowanie lojalności klientów jako element działań marketingu mix przedsiębiorstwa na przykładzie Apteki Pod Magnolią |
pl |
dc.title.alternative |
Creating customer loyalty as an element of the marketing mix using the example of a pharmacy operating under the name ‘Apteka Pod Magnolią’ |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2016-06-16T09:48:18Z |
|