Strategia zakupów w przedsiębiorstwie na przykładzie Zakładu Mięsnego Dobrowolscy Sp. z o.o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Czepiel, Marcin
dc.date.accessioned 2016-10-27T11:17:16Z
dc.date.available 2016-10-27T11:17:16Z
dc.date.issued 2014-11-01 19:14:14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9250
dc.description.abstract Niniejsza praca ma na celu przedstawienie zagadnień związanych z opracowaniem i wykorzystaniem strategii funkcjonalnej zakupów. Praca przedstawia kluczowe pojęcia związane z procesem zakupów oraz różnice pomiędzy nimi. Badania przeprowadzone zostały w Zakładzie Mięsnym Dobrowolscy Sp. z o.o. na podstawie danych udostępnionych przez Przedsiębiorstwo za rok 2013. Przeanalizowane zostały informację takie jak ilości i wartości kupowanych produktów a także dane dotyczące współpracy z dostawcami. Badania rozpoczęto od analizy profilowej funkcji zakupów, która wykazała, iż w Przedsiębiorstwie funkcja zakupów jest na etapie przejścia z fazy uświadamiania do fazy rozwoju. Praca przedstawia również metody wspomagające proces tworzenia strategii dla całego przedsiębiorstwa a także strategii funkcjonalnych. Analizę dóbr kupowanych dokonano przy pomocy metody podziału produktów ABC oraz macierzy Kraljica. Na podstawie siły dostawców oraz nabywcy przeprowadzona została analiza portfolia siły rynkowej. Przeprowadzono również analizę portfolia ryzyka zaopatrzeniowego, w której wskazane zostały grupy produktów z wysokim ryzykiem zaopatrzeniowym. Poddano analizie również otoczenie Firmy, której dokonano metodą SWOT. W rezultacie przeprowadzonych badań została opracowana i zaproponowana strategia zakupowa dla Zakładu. pl
dc.description.abstract This thesis aims to present issues related to the elaboration and use of functional strategy of purchases. The thesis presents the key concepts associated with the purchasing process and the differences among them. The research was carried out at the Zaklad Miesny Dobrowolscy Sp.z o.o. based on the data shared by the Company for the year of 2013. There were analyzed information such as the quantity and value of products which were bought and details of cooperation with suppliers. The research began with an analysis of the profile purchasing function, which showed that the purchasing function in the company is in the process of transition from awareness phase to the development phase. The thesis presents the methods of supporting the process of creating a strategy for the whole company and functional strategies, too. Analysis of the goods purchased were made by the method of ABC division products and Kraljic’s matrix. On the basis of power of suppliers and the buyer there was performed portfolio analysis of market power. There was also made the analysis of supply risk portfolio in which there were indicated product groups at high risk of a supply. The surrounding of the company was also analyzed, which was made by the SWOT method. In the result of the research there has been worked out and proposed the purchasing strategy for the company. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject strategia pl
dc.subject strategia funkcjonalna pl
dc.subject łańcuch wartości przedsiębiorstwa pl
dc.subject zakupy pl
dc.subject zaopatrzenie pl
dc.subject strategy pl
dc.subject functional strategy pl
dc.subject chain value of the company pl
dc.subject purchases pl
dc.subject supply pl
dc.title Strategia zakupów w przedsiębiorstwie na przykładzie Zakładu Mięsnego Dobrowolscy Sp. z o.o. pl
dc.title.alternative Purchasing strategy in the enterprise on the example of Zakład Miesny Dobrowolscy Sp. z o.o. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-06-16T09:47:57Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info