Motywowanie przedstawicieli handlowych – analiza porównawcza branży FMCG i bankowej w oparciu o badania własne

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Honkisz, Małgorzata
dc.contributor.author Wiśniowski, Łukasz
dc.date.accessioned 2016-11-23T09:54:21Z
dc.date.available 2016-11-23T09:54:21Z
dc.date.issued 2014-07-24 20:55:25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9335
dc.description.abstract Praca prezentuje problematykę motywacji pracowników, w szczególności handlowców, którzy działają w branży FMCG i bankowej. Zasadniczym problemem badawczym podejmowanym w niniejszej pracy jest wykazanie, czy handlowców niezależnie od branży, w której działają, pobudzają do pracy podobne motywatory. W oparciu o literaturę przedmiotu w niniejszej pracy zdefiniowano pojęcie motywacji, przedstawiono teorie motywacji oraz omówiono modele motywowania pracowników. Następnie przedstawiono materialne i pozamaterialne czynniki wypływające na satysfakcję pracowników. Przy pomocy kwestionariusza ankietowego dokonano oceny poziomu motywacji oraz skuteczności systemów i narzędzi motywacyjnych stosowanych wśród pracowników Banku ABC i Przedsiębiorstwa XYZ. Wykazano, że najważniejszym motywatorem jest wynagrodzenie a stosowany system motywacyjny jest skuteczny. Wyniki badań wskazują, że stosowane narzędzia motywacyjne wobec handlowców działających w różnych branżach są w znacznym stopniu uniwersalne. pl
dc.description.abstract This paper focuses on the problem of motivating staff, in particular, salespeople employed in the FMCGI industry and the banking industry. The main research objective has been to determine whether salespeople, irrespective of the industry that they work in, are stimulated by similar sources of motivation. The notion of motivation as defined in the paper as well as the motivation theories and staff motivation models provided by the author have all been developed based on the relevant literature on the subject. The study also discusses material and non-material factors affecting staff satisfaction. Levels of motivation and effectiveness of motivation systems and tools used by ABC Bank and XYZ Company have been assessed by means of a survey. The study revealed that pay seems to be the most significant motivator and the motivation system that is use is effective. The findings show that the motivation tools applied to deal with salespeople from various industries are, to a large extent, universal. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject handel pl
dc.subject handlowiec pl
dc.subject motywacja pl
dc.subject teorie motywacji pl
dc.subject narzędzia motywacji pl
dc.subject system motywacyjny pl
dc.subject wynagrodzenie pl
dc.subject premie pl
dc.subject trade pl
dc.subject salesperson pl
dc.subject motivation pl
dc.subject motivation theories pl
dc.subject motivation tools pl
dc.subject motivation system pl
dc.subject pay pl
dc.subject bonuses pl
dc.subject zadowolenie pl
dc.subject satisfaction pl
dc.title Motywowanie przedstawicieli handlowych – analiza porównawcza branży FMCG i bankowej w oparciu o badania własne pl
dc.title.alternative Motivating sales representatives - a comparative analysis of the FMCG industry and the banking industry based on own research pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2016-11-19T14:54:47Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info