Osobowościowe korelaty agresji wśród młodzieży szkolnej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Brachowicz, Marta
dc.contributor.author Szkaradek, Beata
dc.date.accessioned 2016-11-24T14:45:30Z
dc.date.available 2016-11-24T14:45:30Z
dc.date.issued 2014-07-24 08:30:21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9359
dc.description.abstract Praca ma charakter teoretyczno – empiryczny. Podjęty program badawczy skupiony jest na analizie związków jakie zachodzą pomiędzy osobowością ujmowaną w kontekście obrazu siebie a agresją. Badaniami objęto 130 uczniów klas licealnych w wieku od 16 – 19 lat. W badaniu wykorzystano następujące testy psychologiczne: Kwestionariusz Agresji autorstwa A. H. Bussa oraz M. Perry’ego, Tennessee Skala Obrazu Siebie Fitts’a oraz Ankiety personalnej własnej konstrukcji. Analiza statystyczna i psychologiczna danych empirycznych pozwoliła na sformułowanie następujących wniosków końcowych. Młodzież z wysokim poziomem agresji charakteryzuje się negatywnym obrazem siebie, ma trudności z samoakceptacją oraz relacjami interpersonalnymi. Natomiast młodzież z niskim poziomem agresji posiada pozytywny obraz własnej osoby oraz ma poczucie akceptacji ze strony innych. pl
dc.description.abstract The paper is both theoretical and practical. The research program is focused on the analysis of relations between personality as expressed by self-concept and aggression. The survey covered 130 pupils of comprehensive secondary school, aged 16-19. The research used the following psychology tests: The Aggression Questionnaire by A. H. Buss and M. Perry, The Tennessee Self-Concept Scale by Fitts as well as The Personal Questionnaire constructed by the author of the paper. The statistical and psychological analysis of empirical data allowed me to formulate the following conclusions. The youth with high aggression level is characterized by a negative self-concept, has problems with self-acceptance and interpersonal relations. On the other hand, the youth with low aggression level have a positive self-concept and feel accepted by other people. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject osobowość pl
dc.subject obraz siebie pl
dc.subject agresja pl
dc.subject młodzież pl
dc.subject personality pl
dc.subject self-concept pl
dc.subject aggression pl
dc.subject youth pl
dc.title Osobowościowe korelaty agresji wśród młodzieży szkolnej pl
dc.title.alternative Personality Correlates of Aggression among School Youth pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-11-19T14:54:50Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info