dc.contributor.advisor |
Okręglicka, Małgorzata |
|
dc.contributor.author |
Konopacka-Koźmin, Urszula |
|
dc.date.accessioned |
2016-12-16T14:00:33Z |
|
dc.date.available |
2016-12-16T14:00:33Z |
|
dc.date.issued |
2014-06-27 15:16:26 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/9437 |
|
dc.description.abstract |
Tematyka pracy dotyczy specyfiki zarządzania strategicznego organizacjami non profit. Organizacje te, jak i inne należące do trzeciego sektora, obok władz samorządowych są najbliżej problemów lokalnych. Celem zarządzania strategicznego jest zapewnienie organizacji sukcesu w pewnym, zwykle długookresowym, horyzoncie strategicznym. Trudno utrzymać się na rynku bądź polu działalności organizacji, która nie ma wypracowanej własnej strategii zarządzania. Głównym celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie badania strategicznego na temat sposobu wykorzystania środków zdobytych przez Agencję Rozwoju Małopolski Zachodniej S.A na rzecz mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Celem towarzyszącym jest rozpoznanie sposobu zarządzania strategicznego w organizacjach non profit, na podstawie analizy omawianej organizacji. Źródłami wiedzy, na jakich się opierano w części teoretycznej niniejszej pracy były książki, Dzienniki Ustaw i rządowe strony internetowe. W części praktycznej posiłkowano się dokumentacją opisywanej firmy: jej statutem, aktami prawnymi i dokumentami wewnętrznymi, głównie finansowymi. Został też przeprowadzony wywiad z Prezesem Spółki. Wykorzystana też została metoda analityczna i porównawcza, do której zastosowano prezentacje danych, takich jak tabele i wykresy. |
pl |
dc.description.abstract |
This thesis deals with management of nonprofit organizations. These organizations, like local governments and magistrates, are closest to local communities and their problems. The goal of strategic management is to ensure organization's success in some defined strategic time horizon, rather long term. Organizations without their own clear management strategy find it hard to keep themselves operational at their field or market. Main purpose of this thesis is to perform strategic research on utilization of raised funds by Agencja Rozwoju Małopolski Zachodniej SA for development of micro, small and medium enterprises. A complimentary goal is to identify methods of strategic management in nonprofit organizations by studying Agencja Rozwoju Małopolski Zachodniej SA’s example. This work begins by examining available sources of information, which are books and papers, law bills and government websites. With respect to Agencja Rozwoju Małopolski Zachodniej SA its statute, internal regulations and financial statements, as well as an interview with company's CEO. With respect to analytical methods, presentation of data was employed in form of diagrams and tables. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
zarządzanie |
pl |
dc.subject |
organizacja |
pl |
dc.subject |
non profit |
pl |
dc.subject |
analiza |
pl |
dc.subject |
management |
pl |
dc.subject |
organization |
pl |
dc.subject |
nonprofit |
pl |
dc.subject |
strategia |
pl |
dc.subject |
strategy |
pl |
dc.subject |
analysis |
pl |
dc.title |
Zarządzanie strategiczne w organizacji non profit na przykładzie Agencji Rozwoju Małopolski Zachodniej S.A. w Chrzanowie |
pl |
dc.title.alternative |
Strategic Management in a nonprofit organization the example of Agencja Rozwoju Małopolski Zachodniej SA w Chrzanowie |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2016-11-24T15:39:47Z |
|