dc.contributor.author |
Mędzelowski, Tadeusz |
|
dc.date.accessioned |
2017-01-20T08:25:32Z |
|
dc.date.available |
2017-01-20T08:25:32Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
[w:] Współczesne wyzwania oraz wielowymiarowość edukacji i pracy. Red. nauk. E. Zdebska, B. Ulijasz. Kraków : Wydawnictwo "Scriptum" Tomasz Sekunda, 2014. – S. 195-212 – (Biblioteka Instytutu Pracy Socjalnej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 4) |
pl |
dc.identifier.isbn |
9788364028540 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/9498 |
|
dc.description.abstract |
Kościoły i Związki Wyznaniowe zalecają szereg etycznych standardów, które wyznawca powinien urzeczywistniać w swoim codziennym życiu. Zasady te powinny być skuteczne, a nade wszystko stosowane jako dominujący system odniesienia normatywnego. Rodzi się pytanie czy i jak wyznawcy poszczególnych Kościołów i Związków Wyznaniowych przyjmują i realizują w życiu codziennym moralne i etyczne standardy wyznaczone przez swoje Związki Wyznaniowe? Jakie znaczenie mają te zalecenia w takich sferach życia jak polityka, wychowanie, rodzina czy praca? I wreszcie w jakich dziedzinach życia występuje największa rozpiętość między oczekiwaniami i zaleceniami ze strony Związków Wyznaniowych a postawami jego członków. Oddziaływanie poszczególnych Kościołów i Związków Wyznaniowych jest jednym z czynników określających postawy wobec stosunku do pracy. W artykule staram się wykazać jakie oczekiwania w stosunku do swoich członków względem pracy mają Kościół Ewangelicko – Reformowany, Kościół Ewangelicko – Metodystyczny, Kościół Ewangelicko – Augsburski, Kościół Chrześcijan Baptystów, Świadkowie Jehowy, Buddyści, Muzułmanie i Wyznawcy Wiary Bahai, a także stawiam pytanie, które zalecenia w tym względzie i dlaczego poddawane są przez członków poszczególnych wyznań weryfikacji. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.publisher |
Wydawnictwo "Scriptum" Tomasz Sekunda |
pl |
dc.relation.ispartofseries |
Biblioteka Instytutu Pracy Socjalnej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;nr 4 |
|
dc.rights |
open access |
pl |
dc.subject |
praca |
pl |
dc.subject |
kościół |
pl |
dc.subject |
związek wyznaniowy |
pl |
dc.subject |
Kościół Ewangelicko-Augsburski |
pl |
dc.subject |
Kościół Ewangelicko – Reformowany |
pl |
dc.subject |
Kościół Ewangelicko – Metodystyczny |
pl |
dc.subject |
Baptyści |
pl |
dc.subject |
Islam |
pl |
dc.subject |
Muzułmanie |
pl |
dc.subject |
Buddyści |
pl |
dc.subject |
Wiara Bahai |
pl |
dc.title |
Wpływ religijnych inspiracji na efekty pracy na przykładzie wybranych mniejszości wyznaniowych |
pl |
dc.type |
bookPart |
pl |