dc.contributor.advisor |
Tomalska, Halina |
|
dc.contributor.author |
Szczurek, Elżbieta |
|
dc.date.accessioned |
2017-01-24T10:47:45Z |
|
dc.date.available |
2017-01-24T10:47:45Z |
|
dc.date.issued |
2015-09-09 23:23:29 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/9518 |
|
dc.description.abstract |
Niniejsza praca ma na celu ukazanie zależności między doskonaleniem zawodowym nauczycieli a ich poczuciem sukcesu i - co za tym idzie, satysfakcją z pracy dydaktyczno - wychowawczej. Badania przeprowadzone zostały w Gimnazjum nr 1 w Zakopanem wśród nauczycieli i kadry kierowniczej. Respondenci swoje opinie wyrazili w anonimowych ankietach opartych na kwestionariuszu MSQ, natomiast dyrektor udzielił szczegółowego wywiadu, co pozwoliło zobiektywizować badania.
Nauczyciele chętnie korzystają z doskonalenia zawodowego, aby rozszerzać swoje umiejętności i wiedzę , a szczególną rolę motywacyjną przypisuje się tu dyrektorowi szkoły, który inspiruje kadrę pedagogiczną szkoły do rozwoju zawodowego.
Niniejsza praca magisterska ma charakter teoretyczno – empiryczny i składa się z czterech rozdziałów, w tym jednego badawczego. Problem badawczy oraz postawione cele są koherentne z hipotezą główną oraz trzema tezami szczegółowymi. Weryfikacja hipotezy oraz tez pozwoliła ustalić interesujące wnioski badawcze. Po pierwsze nauczyciele, świadomi że doskonalenie jest ważne w ich zawodzie, chętnie rozszerzają swoje umiejętności, mimo iż motywację ze strony dyrektora oceniają słabo. Po drugie podejmowanie różnych form doskonalenia oraz rozwój zawodowy w dużym stopniu wpływają na efektywność ich pracy, jednak bezpośrednio nie stanowią źródła satysfakcji z pracy. Ową satysfakcję budują sukcesy dydaktyczno-wychowawcze, czyli widoczne osiągnięcia odnoszone przez uczniów. |
pl |
dc.description.abstract |
This paper aims to show relations between professional improvement of teachers and their feeling of success and – as a result – satisfaction of teaching and education. Survey was carried out in the Middle-Secondary School no. 1 in Zakopane; among the participants were teachers and management of the school. Respondents voiced their opinions by anonymous polls based on MSQ form, and the school head teacher was interviewed in detail what allowed to establish objective results.
The teachers often use professional improvement to enhance their skills and knowledge. Particular motivation in this respect is attributed to the head teacher who inspires his teaching staff to improve professionally.
This major thesis is of theoretical and empirical nature, and is composed of four chapters, including one research chapter. The research issue and formulated goals are coherent with the main hypothesis, and three detailed theses. Verification of the hypothesis and the theses allowed to establish interesting research conclusions. First: the teachers, aware that improvement is important in their profession, are willing to enhance their skills, despite their low rating of motivation level exerted by the head teacher. Second, undertaking different forms of improvement as well as professional development affect their work effectiveness to a great extent, however, these do not directly form the source of professional satisfaction. Such satisfaction is primarily built upon teaching and educational success which means apparent achievements of their students. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
doskonalenie zawodowe |
pl |
dc.subject |
satysfakcja |
pl |
dc.subject |
praca dydaktyczno-wychowawcza |
pl |
dc.subject |
osiągnięcia dydaktyczne |
pl |
dc.subject |
ankieta |
pl |
dc.subject |
professional improvement |
pl |
dc.subject |
satisfaction |
pl |
dc.subject |
teaching and education work |
pl |
dc.subject |
teaching achievements |
pl |
dc.subject |
poll |
pl |
dc.title |
Doskonalenie zawodowe nauczycieli Gimnazjum nr 1 w Zakopanem oraz osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej jako źródła satysfakcji zawodowej |
pl |
dc.title.alternative |
Professional improvement of teachers of the Middle-Secondary School no.1 in Zakopane and their achievements in teaching and education as sources of professional satisfaction |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2017-01-05T11:55:49Z |
|