Abstract:
Reklama, jako instrument służący działaniom promocyjnym, znana jest od wielu wieków. Używana była już w starożytnych Atenach, jednak jej najszybszy rozwój nastąpił w powojennych pięćdziesięciu latach największego postępu technologicznego i gospodarczego. Ludzie marzą o coraz nowszych telewizorach, piękniejszych samochodach, wybierają„lepszy" proszek do prania, bardziej zmysłowe perfumy czy najlepiej wybielającą pastę do zębów. Wszystko to dzięki temu, że gdzieś słyszeli lub widzieli przekaz reklamowy. Nic zatem nie zmienia się od lat. Mijają lata, zmieniają się pokolenia i produkty, na rynku nasila się konkurencja rynkowa. W sytuacji coraz większej ilości reklam w mediach, coraz trudniejsze staje się dotarcie do grupy docelowej konsumentów. Dlatego też odpowiednie dobranie środków reklamowych jest kluczowym elementem procesów marketingowych, w tym prowadzonych kampanii reklamowych. Celem pracy jest analiza wpływu reklamy na zachowa nie konsumenta. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono istotę, funkcje i cele reklamy oraz fazy reklamy i jej rodzaje. Rozdział drugi to charakterystyka wpływu reklamy na zachowanie nabywcy. W rozdziale trzecim przedstawiono wyniki badań wpływu reklamy na zachowanie konsumenta na podstawie autorskiego badania ankietowego.