Systemy motywacyjne, a efektywne zarządzanie firmą. Badania empiryczne

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Brachowicz, Marta
dc.contributor.author Ogórek, Sebastian
dc.date.accessioned 2017-01-25T13:11:34Z
dc.date.available 2017-01-25T13:11:34Z
dc.date.issued 2015-01-31 14:22:54
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9548
dc.description.abstract Motywowanie jako jedno z podstawowych zadań funkcji personalnej w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacji, jest procesem złożonym i trudnym, próbą pogodzenia interesów pracowników i menedżerów. Ważnym staje się poznanie potrzeb i oczekiwań pracowników oraz stosowanie odpowiednich systemów motywowania. Praca jest próbą oceny skuteczności systemów motywacyjnych stosowanych w Spółce X w odniesieniu do nowo powstałej grupy pracowników Zespołu Sprzedaży Impulsowej w oparciu o przeprowadzone badania ankietowe. Główny problem badawczy niniejszej pracy zawarto w pytaniu: Czy system motywacyjny wpływa na efektywność zarządzania firmą? Aby uzyskać odpowiedź na tak postawiony problem, zdefiniowano kilka problemów szczegółowych: • Jakie systemy motywacyjne występują w Spółce X? • Jaka jest ich skuteczność motywacyjna w odczuciu pracowników? Z przeprowadzonych badań wynika, że zdecydowana większość respondentów czuje się zmotywowana do pracy. Osoby poddane badaniu zgodnie wskazują na swoje duże i bardzo duże zaangażowanie w wykonywaną przez siebie pracę. Blisko 24% badanych przyznaje, że głównym czynnikiem motywującym ich do pracy są premie i nagrody. System czasowo-premiowy jest często wykorzystywany do wynagradzania pracy przedstawicieli handlowych. Dla niespełna 20% jest to wysoka płaca i rozszerzenie kompetencji. Niebagatelne znaczenie mają też szkolenia i rozwój (16%) oraz prestiż firmy (12%). Na poziomie zbliżonym do 8% ogółu odpowiedzi znalazły się ponadto: umowa o pracę, awans i jasno wytyczona ścieżka kariery. 3 osoby wskazały na opiekę lekarską jako narzędzie motywowania. Okazuje się, że z punktu widzenia pracownika są to najważniejsze narzędzia motywowania. pl
dc.description.abstract Motivating, as one of the fundamental tasks of the personnel function in human resource management in organization, is complex and difficult as it attempts to reconcile the interests of employees and managers. It is important to know the needs and expectations of employees as well as the use of appropriate incentive systems. The following thesis is an attempt to evaluate the effectiveness of incentive systems used by the Company X on the basis of the carried out surveys for the newly formed group of employees of Impulse Sales Team. The main research problem of this study attempts to check whether the incentive system affects the effectiveness of management of the company. To find out the answer to this problem, several specific problems were defined: • What are incentives programmes in Company X? • According to employees, what is the effectiveness of motivators? The study shows that the vast majority of respondents feel motivated to work. The subjects of the research unanimously indicated on their large and very large commitment to the work done by them. Nearly 24% of respondents admit that the main factor motivating them to work are bonuses and rewards. The time-bonus system is often used to reward work of Sales Representatives. For less than 20% a high wage and the extension of competence are important motivational factors. Another important elements are training and development (16%) as well as prestige (12%). Moreover, almost 8% of the subjects responded that a contract of employment, promotion and clearly marked career path are vital aspects for them. Three people pointed to medical care as a tool to motivate. It turns out that from the point of view of the employee these are the most important tools to motivate. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject motywacja pl
dc.subject zarządzanie personelem pl
dc.subject system motywacyjny pl
dc.subject badania ankietowe pl
dc.subject zarządzanie firmą pl
dc.subject motivation pl
dc.subject human resources management pl
dc.subject motivational system pl
dc.subject survey research pl
dc.subject company management pl
dc.title Systemy motywacyjne, a efektywne zarządzanie firmą. Badania empiryczne pl
dc.title.alternative Motivational system and efecttive corporate management. Empirical research pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-11-29T11:57:59Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info