Celem niniejszej pracy jest analiza misji jako źródła przewagi konkurencyjnej na przykładzie największego i najbardziej znanego w Polsce producenta mięsa indyczego – przedsiębiorstwa Indykpol S.A. Praca opiera się na rozważaniach dotyczących istoty konkurencyjności przedsiębiorstw i roli misji jako czynnika wpływającego na pozycję konkurencyjną. Część teoretyczna pracy powstała w oparciu o metodę analizy i oceny materiałów źródłowych - piśmiennictwa z badanego zakresu, w tym literatury zwartej przedmiotu, sprawozdań finansowych, artykułów oraz opracowań naukowych. Część badawcza pracy weryfikuje postawioną przez autora hipotezę zakładającą, iż Indykpol S.A. zawdzięcza swoje wyniki przyjętej misji, zakładającej maksymalne uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców a znajdującej swój wyraz w realizowanej strategii integracji pionowej. Badania zostały przeprowadzone w oparciu o analizę SWOT oraz analizę 5 sił Portera.
The purpose of this study is to analyze the mission as a source of competitive advantage in the example of the largest and most well-known Polish producer of turkey meat - the company Indykpol S.A. The work is based on considerations relating to the substance of the competitiveness of enterprises and the role of the mission as a determinant of competitive position. The theoretical part of the work was based on the method of analysis and evaluation of source material - from the test range of literature, including financial statements, articles and scientific papers. The research part of the work to verify the assertion by the author hypothesis that Indykpol owes its results, adopted the mission, assuming the maximum independence from external suppliers and expression contained in the implemented strategy of vertical integration. The study was conducted on the basis of a SWOT analysis as well as an analysis of Porter's 5 forces.