The Desire that Propels Entrepreneurial Intentions

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Riquelme, Hernan E.
dc.contributor.author Al-Lanqawi, Abdullah M.
dc.date.accessioned 2017-02-26T11:39:40Z
dc.date.available 2017-02-26T11:39:40Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Riquelme, H.E., Al-Lanqawi, A.M., The Desire that Propels Entrepreneurial Intentions. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2016, vol. 12, nr 2 : Innovation in Services or Industry and Entrepreneurial Intention. Ed. by K. Klincewicz, A. Ujwary-Gil, s. 123-150 pl
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9739
dc.description.abstract The purpose of this paper is to integrate conceptual and empirical work on the prediction and explanation of entrepreneurial intentions. Specifically, it tests a model that accounts for the motivation of the entrepreneur, a salient factor commonly omitted in current theories of entrepreneurial intentions. We test the role of entrepreneurial desire (a distinct concept from desirability) as a determinant of two distinctive entrepreneurial intentions. This research corroborates recent findings that highlight the importance of identifying intentions to start a business with an orientation for growth as opposed to income substitution. Further, while the role of emotions has become an important factor in entrepreneurship, anticipated emotions have received very little attention in the prevailing literature. Using a sample from Kuwait, this paper finds that desire is a stronger predictor of growth-oriented intentions than income-substitution intentions. Also, entrepreneurial desire partially mediates the effects between attitude, anticipated emotions and entrepreneurial intentions. pl
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest integracja koncepcyjnego i empirycznego podejścia do przewidywania i wyjaśnienia intencji przedsiębiorczych. Szczególnie, testowanie modelu, który odpowiada za motywację przedsiębiorcy, jako istotnego czynnika powszechnie pominiętego w aktualnych teoriach z zakresu intencji przedsiębiorczych. Badamy rolę chęci przedsiębiorców (odrębną od koncepcji zamiaru) jako wyznacznika dwóch wyróżniających intencji przedsiębiorczych. Badania te potwierdzają najnowsze wyniki badań, które podkreślają znaczenie identyfikacji intencji w rozpoczęciu działalności gospodarczej o orientacji na rzecz wzrostu w przeciwieństwie do substytucji dochodów. Ponadto, podczas gdy rola emocji stała się ważnym czynnikiem w przedsiębiorczości, przewidywane emocje zyskały bardzo niewiele uwagi w bieżącej literaturze. Wykorzystując próbę badawczą z Kuwejtu, artykuł ten stwierdza, że pragnienie jest silniejszym predyktorem intencji zorientowanych na wzrost dochodów niż intencje zorientowane na substytucję dochodów. Również chęci przedsiębiorcze częściowo i pośrednio wpływają na postawę, spodziewane emocje i intencje przedsiębiorcze. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Foundation for the Dissemination of Knowledge and Science "Cognitione" ; Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University pl
dc.rights open access pl
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject entrepreneurship pl
dc.subject intentions pl
dc.subject desire pl
dc.subject attitude pl
dc.subject anticipated emotions pl
dc.subject przedsiębiorczość pl
dc.subject intencje pl
dc.subject pragnienia pl
dc.subject postawy pl
dc.subject oczekiwane emocje pl
dc.title The Desire that Propels Entrepreneurial Intentions pl
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info