dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy jest ukazanie marki jako kluczowego elementu dla rozwoju
przedsiębiorstwa. Marka stanowi szczególny zasób przedsiębiorstwa oraz efektywne
narzędzie dla pozyskiwania trwałej przewagi konkurencyjnej, gdyż umożliwia skuteczne
wyróżnienie oferowanego produktu spośród innych niemalże identycznych produktów
konkurencyjnych. Znakowanie produktów markami gwarantuje ochronę prawną ich
wyjątkowych cech a także pomaga zdobyć i zatrzymać przy sobie lojalnych klientów.
Silna marka pełni funkcję informacyjną przez co ułatwia gromadzenie informacji o
danym produkcie oraz podejmowanie decyzji o jego zakupie, powodując tym samym
wzrost sprzedaży. Na siłę marki oraz jej potencjał konkurencyjny decydujący wpływ mają
w szczególności lojalność konsumentów wobec marki, świadomość marki, postrzegana
jakość oraz wizerunek marki. Elementy te tworzą kapitał marki, który im jest wyższy tym
większa jest wartość marki dla przedsiębiorstwa. |
pl |