Product placement w masowych środkach przekazu jako skuteczne narzędzie marketingowe

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Preizner, Joanna
dc.contributor.author Stach, Katarzyna
dc.date.accessioned 2013-10-15T13:22:56Z
dc.date.available 2013-10-15T13:22:56Z
dc.date.issued 2009-09-21 09:12:25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/979
dc.description.abstract W języku polskim niemal nie ma publikacji dotyczących zagadnienia jednego z narzędzi marketingowych – product placement w kinematografii, w języku angielskim jest ich nieco więcej, niemniej jednak wszystkie odnoszą się do rynku amerykańskiego bądź rynków mu podobnych. Próbując więc opisać, jak narzędzie to funkcjonuje w Polsce, odniesiono się do jego historii. Historia product placementu jest jednym z tematów pierwszego rozdziału. Czytelnik przeczyta w nim o rozwoju product placementu od początku lat 30 poprzedniego wieku, aż do chwili obecnej. Pierwszy rozdział zawiera również informacje na temat teorii product placementu, czyli zakresu działania, budowy, środków przekazu, jak i różnic pomiędzy zwykłą reklamą telewizyjną, a ogólnie pojętym product placementem. Drugi rozdział to kontynuacja podejścia teoretycznego do zagadnienia product placementu. W tym rozdziale jednak pokazane są rodzaje product placementu, jak i koszty i zyski, które z niego wynikają. Lokowanie produktów jest przede wszystkim zabiegiem marketingowym, a dopiero potem artystycznym, stąd ekonomiczne podejście do aspektu product placementu. W tym rozdziale skategoryzowano product placement ze względu na cel, charakter, przedmiot oraz sposób prezentacji produktu. Przedstawiono także skuteczność product placementu biorąc pod uwagę dwa aspekty: techniczno-organizacyjne oraz psychologiczno-marketingowe. Product placement nie jest wykorzystywany jedynie w filmach fabularnych. Swoim zasięgiem obejmuje o wiele większy zakres. Produkty lokuje się w programach telewizyjnych, serialach, a nawet grach komputerowych - product placement stanowi ich integralną część. Trzeci rozdział pracy obejmuje praktyczne spojrzenie na wymienione obszary. Znajduje się w nim opis i analiza przykładów product placementu w kinie polskim i zagranicznym, a także innych mediach. Pozwala to zobaczyć, jak teoria funkcjonuje w praktyce. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject product placement pl
dc.subject promocja pl
dc.subject komunikowanie marketingowe pl
dc.subject kinematografia pl
dc.title Product placement w masowych środkach przekazu jako skuteczne narzędzie marketingowe pl
dc.title.alternative Product placement in a mass media as an effective marketing tool pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-15T10:52:16Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info