Abstract:
Nadrzędnym celem pracy jest identyfikacja i analiza form promocji
proponowanych przez uczelnie wyższe w Nowym Sączu: Państwową Wyższą Szkołę
Zawodową i Wyższą Szkołę Biznesu - National-Louis University. W poszukiwaniu
odpowiedzi na pytania postawione we wstępie pracy, dokonano charakterystyki
koncepcji promocji, szczególną uwagę zwrócono na instrumenty, jakimi posługuje
się promocja oraz na te czynniki, które najskuteczniej oddziałują na decyzje
podejmowane przez konsumentów.
Nowy Sącz nie należy do wielkich aglomeracji miejskich, a co za tym idzie
młody człowiek, potencjalny student, ma niewielkie możliwości podjęcia studiów we
własnym mieście. Wybór uczelni ogranicza się do PWSZ, WSB-NLU i ewentualnie
WSP, co powoduje większą rywalizację między uczelniami o „klienta”. To z kolei
daje impuls do powstania wielopłaszczyznowej komunikacji między uczelnią a jej
otoczeniem. Dlatego też PWSZ i WSB-NLU stały się dla autora doskonałym obiektem
badań oraz źródłem wiedzy na temat form promocji stosowanych na uczelniach
wyższych. W tej pracy studenci WSP brali udział jedynie jako organ opiniotwórczy
na temat skuteczności i atrakcyjności promocji na pozostałych dwóch sądeckich
uczelniach wyższych.