Odbiór przekazu reklamowego przez konsumentów na przykładzie reklam odzieży i perfum
Ładowanie...
Data
2011-02-02 20:14:52
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
W pracy poruszono kwestie odbioru przekazu reklamowego przez konsumentów
w oparciu o analizę reklam odzieży i perfum. W pracy dokonano przeglądu literatury
z zakresu reklamy, komunikacji marketingowej a także psychologii i zachowań
konsumenckich. Realizując cel pracy przeprowadzono badania na grupie sześćdziesięciu
osób w różnych przedziałach wiekowych, zamieszkujących miasta i wsie. Grupa ta
podzielona została ze względu na płeć po trzydzieści kobiet i trzydziestu mężczyzn.
Zweryfikowano postawione hipotezy badawcze i wyciągnięto wnioski. Na podstawie
zrealizowanych badań stwierdzić można, że wiek i miejsce zamieszkania konsumentów ma
wpływ na sposób postrzegania reklam a szczególnie, na ocenę wykorzystania motywów
erotycznych w reklamie. Istotne znaczenie dla konsumentów ma kolorystyka w reklamie.
Badania dowiodły, że większość konsumentów preferuje reklamy kolorowe od czarnobiałych.
Wpływ na decyzje dotyczące preferencji reklam ma płeć respondentów. Z badań
wynika, iż konsumenci preferują oglądanie reklam, w których nadawcą przekazu jest osoba
o przeciwnej do ich płci.
The work was devoted to analyze how consumers perceive advertisements on the basis of adverts of clothes and perfumes. To achieve an objective, a survey was conducted among sixty people from different age groups, living in villages and cities. The questioned group was divided in accordance with the gender; thirty women and thirty men. The research hypotheses were examined and conclusions were reached. The study proved that consumers’ age and background have a great influence on the way people perceive advertisements, especially sexual elements. Moreover, colours in adverts have a significant meaning for customers. The research illustrates that the majority of consumers prefers colourful adverts to black and white ones. The age of respondents also influences decision-making process. The study shows that people prefer to watch advertisements, in which the sender of communication is a person of opposite sex to theirs.
The work was devoted to analyze how consumers perceive advertisements on the basis of adverts of clothes and perfumes. To achieve an objective, a survey was conducted among sixty people from different age groups, living in villages and cities. The questioned group was divided in accordance with the gender; thirty women and thirty men. The research hypotheses were examined and conclusions were reached. The study proved that consumers’ age and background have a great influence on the way people perceive advertisements, especially sexual elements. Moreover, colours in adverts have a significant meaning for customers. The research illustrates that the majority of consumers prefers colourful adverts to black and white ones. The age of respondents also influences decision-making process. The study shows that people prefer to watch advertisements, in which the sender of communication is a person of opposite sex to theirs.
Opis
Słowa kluczowe
percepcja, przekaz reklamowy, reklama, konsument, komunikacja, perception, advertising, consumer, communication