dc.contributor.advisor |
Chlipała, Paweł |
|
dc.contributor.author |
Zięba, Maria |
|
dc.date.accessioned |
2017-04-07T09:07:52Z |
|
dc.date.available |
2017-04-07T09:07:52Z |
|
dc.date.issued |
2011-02-02 20:14:52 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/9809 |
|
dc.description.abstract |
W pracy poruszono kwestie odbioru przekazu reklamowego przez konsumentów
w oparciu o analizę reklam odzieży i perfum. W pracy dokonano przeglądu literatury
z zakresu reklamy, komunikacji marketingowej a także psychologii i zachowań
konsumenckich. Realizując cel pracy przeprowadzono badania na grupie sześćdziesięciu
osób w różnych przedziałach wiekowych, zamieszkujących miasta i wsie. Grupa ta
podzielona została ze względu na płeć po trzydzieści kobiet i trzydziestu mężczyzn.
Zweryfikowano postawione hipotezy badawcze i wyciągnięto wnioski. Na podstawie
zrealizowanych badań stwierdzić można, że wiek i miejsce zamieszkania konsumentów ma
wpływ na sposób postrzegania reklam a szczególnie, na ocenę wykorzystania motywów
erotycznych w reklamie. Istotne znaczenie dla konsumentów ma kolorystyka w reklamie.
Badania dowiodły, że większość konsumentów preferuje reklamy kolorowe od czarnobiałych.
Wpływ na decyzje dotyczące preferencji reklam ma płeć respondentów. Z badań
wynika, iż konsumenci preferują oglądanie reklam, w których nadawcą przekazu jest osoba
o przeciwnej do ich płci. |
pl |
dc.description.abstract |
The work was devoted to analyze how consumers perceive advertisements on the basis
of adverts of clothes and perfumes. To achieve an objective, a survey was conducted among
sixty people from different age groups, living in villages and cities. The questioned group was
divided in accordance with the gender; thirty women and thirty men.
The research hypotheses were examined and conclusions were reached. The study
proved that consumers’ age and background have a great influence on the way people
perceive advertisements, especially sexual elements. Moreover, colours in adverts have a
significant meaning for customers. The research illustrates that the majority of consumers
prefers colourful adverts to black and white ones. The age of respondents also influences
decision-making process. The study shows that people prefer to watch advertisements, in
which the sender of communication is a person of opposite sex to theirs. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
percepcja |
pl |
dc.subject |
przekaz reklamowy |
pl |
dc.subject |
reklama |
pl |
dc.subject |
konsument |
pl |
dc.subject |
komunikacja |
pl |
dc.subject |
perception |
pl |
dc.subject |
advertising |
pl |
dc.subject |
consumer |
pl |
dc.subject |
communication |
pl |
dc.title |
Odbiór przekazu reklamowego przez konsumentów na przykładzie reklam odzieży i perfum |
pl |
dc.title.alternative |
Perception of advertising message by consumers based on the examples of
clothing and perfume ads |
pl |
dc.type |
bachelorThesis |
pl |
dc.date.updated |
2017-01-09T09:49:12Z |
|