Wpływ reklamy na zachowania nabywców na rynku

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Cwynar, Wiktor
dc.contributor.author Głód, Małgorzata
dc.date.accessioned 2017-04-07T13:09:48Z
dc.date.available 2017-04-07T13:09:48Z
dc.date.issued 2011-02-01 21:30:15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9821
dc.description.abstract Celem tej pracy jest przedstawienie, jaki wpływ ma reklama na zachowania nabywców na rynku. Reklama odgrywa w naszym życiu ogromną rolę. Analiza zachowań konsumentów dowodzi, że nie zawsze ich zachowanie jest rezultatem świadomych aktów wyboru, często bowiem są wynikiem reakcji na określone sytuacje lub czynniki zewnętrzne. Każdy konsument w danej chwili znajduje się w określonej sytuacji, do której musi się dostosować, choć niejednokrotnie jest to uciążliwe i sprawia wiele trudności. Z tego właśnie powodu powinien on podejmować decyzje, które w jego mniemaniu są najbardziej słuszne. Reklama celowo manipuluje umysłem konsumentów poprzez oddziaływanie na ich podświadomość aby wywrzeć w ten sposób wpływ na ich zachowanie. Podstawowym zadaniem jakie ma do spełnienia reklama jest pozyskiwanie konsumentów oferując im produkt aktualnie pojawiający się na rynku. Dąży do celu przekonując, że warto go zakupić, ponieważ jest on najlepszy i jedyny w swoim rodzaju. Komunikat reklamowy w różny sposób oddziaływuje na odbiorcę. Jedni reagują bardzo szybko, impulsywnie, w ciągu kilku minut podejmują decyzję o zakupie w przekonaniu, że nabyty produkt jest waśnie tym, którego akurat potrzebowali. Inni natomiast potrzebują na to dużo więcej czasu. Ich decyzja o zakupie jest dokładnie przeanalizowana i przemyślana. Nie można jednak twierdzić, że reklama jest bezużyteczna i zupełnie niepotrzebna. To właśnie ona dostarcza nam informacji na temat naszych potrzeb i podpowiada sposób w jaki można je zaspokoić. Dzięki reklamie, możemy nauczyć się określonych informacji o nowym produkcie, a przede wszystkim łatwiej postrzegamy, zapamiętujemy i odtwarzamy informacje, do których nasz stosunek jest pozytywny, tzn. są one związane z naszymi oczekiwaniami, potrzebami, czy wymaganiami. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject zachowania konsumentów pl
dc.subject konsument pl
dc.subject nabywca pl
dc.title Wpływ reklamy na zachowania nabywców na rynku pl
dc.title.alternative Effect of advertising on buyers' behavior in the market pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2017-01-09T09:50:00Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info