Analiza SWOT jako metoda kształtowania strategii firmy handlowo-usługowej TOM-CAR

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sidor, Maria
dc.contributor.author Prokop, Tomasz
dc.date.accessioned 2017-04-27T11:50:10Z
dc.date.available 2017-04-27T11:50:10Z
dc.date.issued 2011-01-26 14:35:04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9829
dc.description.abstract Przedsiębiorstwo funkcjonujące w gospodarce rynkowej buduje i wdraża strategię rozwoju, polegającą na wyznaczaniu celów długofalowych, oraz wskazywaniu, dostosowanych do sytuacji przedsiębiorstwa i jego otoczenia, sposobów ich realizacji. Umożliwia to osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Spowolnienie gospodarki zmusza przedsiębiorców do diagnozy swojej pozycji na rynku i uwzględnienia w planowaniu większych obciążeń fiskalnych, problemów ze zbytem itp. Obszar badań autorskich obejmuje zagadnienia zarządzania strategicznego w małej firmie usługowo – handlowej o nazwie TOMCAR, działającej aktualnie na stosunkowo niewielkim obszarze powiatu gorlickiego. Firma reprezentuje branżę motoryzacyjną, sektor samochodów używanych. Regionalny rynek motoryzacyjny jest już nasycony. Liderzy rynku od kilkudziesięciu miesięcy notują spadki sprzedaży, co świadczy o regresji na rynku i ewolucji oczekiwań oraz zachowań nabywców. Źródłem trudności rozwojowych firmy jest więc niekorzystny dla niej układ warunków zewnętrznych. Przedsiębiorstwo może mu przeciwstawić duży potencjał wewnętrzny i próbować przezwyciężyć zagrożenia, wykorzystując do maksimum swoje liczne mocne strony. pl
dc.description.abstract A company operating in the market economy designs and implements its development strategy which consists of setting long-term aims and finding ways of achieving the aims, which are adjusted to the standing of the company and the situation in the local market. This makes it possible for the company to achieve competitive advantage. A slowdown in economic activity results in entrepreneurs examining their position in the market and taking bigger financial liabilities, problems with sales, etc. into consideration while planning.The scope of the writer’s research are the issued of strategic development of a small company selling goods and services which has been operating within a relatively small area of Gorlice county. The company, which is called TOMCAR, operates in the automotive trade – the sector of used cars. The local car market is now saturated. The local market leaders have reported a decrease in sales for a few years now, which means there has been an economic decline and that buyers’ expectations and behaviour have been evolving. The problems the company is faced with are caused by external pressures. The company is capable of overcoming the problems by using its full potential and taking advantage of its numerous strengths. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject misja firmy pl
dc.subject otoczenie konkurencyjne pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.subject strategia pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject strategy pl
dc.subject strategic management pl
dc.subject a company mission pl
dc.subject competitive environment pl
dc.subject strategic analysis pl
dc.subject competitive advantage pl
dc.title Analiza SWOT jako metoda kształtowania strategii firmy handlowo-usługowej TOM-CAR pl
dc.title.alternative SWOT analysis as a method for creating a company strategy at TOM-CAR company pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2017-01-09T09:50:37Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info