Abstract:
Celem niniejszej pracy jest identyfikacja i ocena sytuacji konkurencyjnej
przedsiębiorstwa NORLYS na rynkach zagranicznych. Praca została napisana w oparciu o
analizę danych ekonomicznych przedsiębiorstwa.
W pracy zamierza się wykorzystać metody badawcze ze znanej i dostępnej literatury, a także
dane statystyczne przedmiotowej firmy. W celu utrzymania wiodącej pozycji konkurencyjnej na arenie międzynarodowej
przedsiębiorstwo NORLYS stawia na innowacyjność i rozwój technologii. Zaprzestanie tych
działań może skutkować stopniowym wypieraniem przedsiębiorstwa z rynku oświetleniowego
przez konkurencję ukierunkowaną na rozwój technologii. Bardzo dobrym posunięciem ze
strony spółki według mnie jest wprowadzenie do produkcji maszyn CNC, ukierunkowanych na
precyzyjną obróbkę elementów. W najbliższych latach przedsiębiorstwo powinno nadal
inwestować w tego typu technologie. Posunięcie takie zapewni im przewagę technologiczną nad
konkurentami, zostawiając ich daleko w tyle. Firma NORLYS chcąc sprostać konkurencji na
rynku nieustannie poszerza swoją ofertę katalogową o nowe modele lamp do oświetlania
domów i ogrodów. Wprowadza coraz to nowe trendy wzornicze, które cieszą się dużym
zainteresowaniem ze strony klientów, a tym samym zwiększa się popyt na produkowane
wyroby. Wzbogacanie oferty o nowe modele lamp pozwala na umocnienie pozycji
konkurencyjnej firmy NORLYS na rynku międzynarodowym. Reasumując umiejętność podejmowania racjonalnych decyzji pozwala spółce NORLYS
rozwijać się i umacniać swoją pozycję na rynkach zagranicznych.