dc.contributor.advisor |
Łyszczarz, Halina |
|
dc.contributor.author |
Matuła, Justyna |
|
dc.date.accessioned |
2017-05-10T13:02:55Z |
|
dc.date.available |
2017-05-10T13:02:55Z |
|
dc.date.issued |
2011-02-20 14:25:37 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/9850 |
|
dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy jest identyfikacja i ocena sytuacji konkurencyjnej
przedsiębiorstwa NORLYS na rynkach zagranicznych. Praca została napisana w oparciu o
analizę danych ekonomicznych przedsiębiorstwa.
W pracy zamierza się wykorzystać metody badawcze ze znanej i dostępnej literatury, a także
dane statystyczne przedmiotowej firmy. W celu utrzymania wiodącej pozycji konkurencyjnej na arenie międzynarodowej
przedsiębiorstwo NORLYS stawia na innowacyjność i rozwój technologii. Zaprzestanie tych
działań może skutkować stopniowym wypieraniem przedsiębiorstwa z rynku oświetleniowego
przez konkurencję ukierunkowaną na rozwój technologii. Bardzo dobrym posunięciem ze
strony spółki według mnie jest wprowadzenie do produkcji maszyn CNC, ukierunkowanych na
precyzyjną obróbkę elementów. W najbliższych latach przedsiębiorstwo powinno nadal
inwestować w tego typu technologie. Posunięcie takie zapewni im przewagę technologiczną nad
konkurentami, zostawiając ich daleko w tyle. Firma NORLYS chcąc sprostać konkurencji na
rynku nieustannie poszerza swoją ofertę katalogową o nowe modele lamp do oświetlania
domów i ogrodów. Wprowadza coraz to nowe trendy wzornicze, które cieszą się dużym
zainteresowaniem ze strony klientów, a tym samym zwiększa się popyt na produkowane
wyroby. Wzbogacanie oferty o nowe modele lamp pozwala na umocnienie pozycji
konkurencyjnej firmy NORLYS na rynku międzynarodowym. Reasumując umiejętność podejmowania racjonalnych decyzji pozwala spółce NORLYS
rozwijać się i umacniać swoją pozycję na rynkach zagranicznych. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
konkurencja |
pl |
dc.subject |
rynek międzynarodowy |
pl |
dc.subject |
konkurencyjność przedsiębiorstwa |
pl |
dc.subject |
przedsiębiorstwo międzynarodowe |
pl |
dc.title |
Analiza sytuacji konkurencyjnej na rynku międzynarodowym na przykładzie firmy NORLYS |
pl |
dc.title.alternative |
Analysis of the competitive situation on the international market as an example the company NORLYS |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2017-01-09T08:42:09Z |
|