Analiza i ocena przebiegu wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania na przykładzie Starostwa Powiatowego w Tarnowie

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-02-29 23:09:03

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Głównym zagadnieniem podjętym w niniejszej pracy jest przedstawienie istoty jakości, ukazanie jej podłoża historycznego i ideowego, omówienie wymagań norm PN-EN ISO 9001:2009, PN-N 18001:2004 i ISO/IEC 27001:2005 oraz udowodnienie na przykładzie Starostwa Powiatowego w Tarnowie celowości wdrażania tego systemu. Starostwo Powiatowe w Tarnowie jest przykładem instytucji publicznej, która opierając się na wymaganiach systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2009, systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według normy PN-N 18001:2004 oraz systemu zarządzanie bezpieczeństwem informacji opierającego się o wytyczne normy ISO/IEC 27001:2005 przeobraziła się w nowocześnie zarządzaną organizację, ukierunkowaną na spełnienie wymagań klienta oraz rozwój społeczności lokalnej. Korzyści związanych z wdrożeniem Zintegrowanego Systemu Zarządzania w Starostwie Powiatowym w Tarnowie jest wiele i można je podzielić na korzyści krótkoterminowe osiągane natychmiast po wdrożeniu systemu oraz długoterminowe osiągane w wyniku prawidłowego działania systemu w perspektywie kilku lat. Uzyskanie przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie certyfikatu jakości ISO podniosło prestiż organizacji w oczach społeczeństwa. Umocniła się rola i wizerunek Urzędu jako instytucji pełniącej służbę publiczną ukierunkowaną na zaspokajanie potrzeb mieszkańców Powiatu Tarnowskiego.

Opis

Słowa kluczowe

zintegrowane systemy informatyczne, zarządzanie jakością, TQM, system zarządzania jakością, zintegrowane systemy zarządzania, normy ISO, urząd administracji publicznej

Cytowanie