Wykorzystanie networkingu biznesowego w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na przykładzie wybranych firm sektora MSP

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-06-06 15:36:44

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca swoim zakresem obejmuje zagadnienia i cele przyświecające idei networkingu biznesowego oraz sposoby zdobywania i wykorzystania informacji zdobytych poprzez sieć kontaktów prywatnych i biznesowych przedsiębiorców w celu budowania swojej przewagi na tle konkurencji. Rozdział I, II i III opracowany został jako część teoretyczna natomiast rozdział IV jest częścią badawczą niniejszej pracy. Praca ma na celu ukazanie jaki wpływ na sukces przedsiębiorstwa wywiera rozbudowana sieć powiązań i kontaktów prywatnych i biznesowych przedsiębiorcy oraz jak odpowiednie „zarządzanie” tą wiedzą może przyczynić się do wypracowania przewagi konkurencyjnej danego przedsiębiorstwa. Rozdział pierwszy w całości został poświęcony próbie odpowiedzi na pytanie czym jest i jak należy rozumieć networking biznesowy. W tej części pracy przedstawione zostają najważniejsze idee i cele networkingu, jego koncepcje, rodzaje oraz znaczenie jakie sieć kontaktów ma i powinna mieć dla współczesnego przedsiębiorcy. W rozdziale drugim przedstawione zostały metody i sposoby zarządzania kontaktami biznesowymi w przedsiębiorstwie od procesu budowania sieci kontaktów z uwzględnieniem technik i sposobów pozyskiwania nowych kontaktów, poprzez procesy analizy potrzeb przedsiębiorstwa wynikających z zastosowania networkingu na świadomym budowaniu wizerunku w otoczeniu kończąc. Rozdział trzeci skupia się na próbie określenia źródeł przewagi współczesnego przedsiębiorstwa na rynku, opisując istotę konkurencji oraz strategie jej towarzyszące. Omówione rozdziały stanowią w dużej mierze punkt odniesienia i wprowadzenie do przeprowadzenia własnych badań, których analizę i wyniki zawiera rozdział czwarty niniejszej pracy. Rozdział czwarty opracowany został jako część badawcza, w którym określone zostały cele i hipotezy badawcze. Na potrzeby niniejszej pracy dla celów badawczych został stworzony kwestionariusz ankiety z pytaniami odnoszącymi się do wybranego problemu. Ankieta została przeprowadzona wśród przedsiębiorców z sektora MŚP, prowadzących działalność gospodarczą na terenie miasta Nowy Sącz jak i województwa małopolskiego.

Opis

Słowa kluczowe

networking, informacja, przedsiębiorczość, konkurencja

Cytowanie