dc.description.abstract |
Praca swoim zakresem obejmuje zagadnienia i cele przyświecające
idei networkingu biznesowego oraz sposoby zdobywania i wykorzystania informacji
zdobytych poprzez sieć kontaktów prywatnych i biznesowych przedsiębiorców w celu
budowania swojej przewagi na tle konkurencji. Rozdział I, II i III opracowany został
jako część teoretyczna natomiast rozdział IV jest częścią badawczą niniejszej pracy.
Praca ma na celu ukazanie jaki wpływ na sukces przedsiębiorstwa wywiera
rozbudowana sieć powiązań i kontaktów prywatnych i biznesowych przedsiębiorcy oraz
jak odpowiednie „zarządzanie” tą wiedzą może przyczynić się do wypracowania
przewagi konkurencyjnej danego przedsiębiorstwa. Rozdział pierwszy w całości został poświęcony próbie odpowiedzi na
pytanie czym jest i jak należy rozumieć networking biznesowy. W tej części pracy
przedstawione zostają najważniejsze idee i cele networkingu, jego koncepcje, rodzaje
oraz znaczenie jakie sieć kontaktów ma i powinna mieć dla współczesnego
przedsiębiorcy.
W rozdziale drugim przedstawione zostały metody i sposoby zarządzania
kontaktami biznesowymi w przedsiębiorstwie od procesu budowania sieci kontaktów z
uwzględnieniem technik i sposobów pozyskiwania nowych kontaktów, poprzez procesy
analizy potrzeb przedsiębiorstwa wynikających z zastosowania networkingu na
świadomym budowaniu wizerunku w otoczeniu kończąc.
Rozdział trzeci skupia się na próbie określenia źródeł przewagi
współczesnego przedsiębiorstwa na rynku, opisując istotę konkurencji oraz strategie jej
towarzyszące. Omówione rozdziały stanowią w dużej mierze punkt odniesienia
i wprowadzenie do przeprowadzenia własnych badań, których analizę i wyniki zawiera
rozdział czwarty niniejszej pracy.
Rozdział czwarty opracowany został jako część badawcza, w którym
określone zostały cele i hipotezy badawcze. Na potrzeby niniejszej pracy dla celów badawczych został stworzony
kwestionariusz ankiety z pytaniami odnoszącymi się do wybranego problemu. Ankieta
została przeprowadzona wśród przedsiębiorców z sektora MŚP, prowadzących
działalność gospodarczą na terenie miasta Nowy Sącz jak i województwa
małopolskiego. |
pl |