Abstract:
Praca poświęcona jest ocenie procesu negocjacji towarzyszącemu
klientom salonu Bogdański. Z negocjacjami można się spotkać niemal na każdym
kroku. Dotyczą one bowiem sytuacji codziennych, takich jak sprzedaż lub zakup
rzeczy i to zarówno drobnych, np. artykułów spożywczych na targu, jak i większych,
np. auta na giełdzie samochodowej. Wiedza z zakresu negocjacji może pomóc również
w rozładowaniu sytuacji konfliktowych w pracy, czy też podczas prowadzenia własnej
działalności gospodarczej.
Zamiarem pracy jest potwierdzenie lub też obalenie tezy, iż negocjacje mają wpływ
na codzienne życie człowieka. Pobocznie także chciałabym utwierdzić się w kilku
innych założeniach. Po pierwsze możliwość negocjacji stanowi bardzo kluczowy
czynnik w wyborze firm. Następnie negocjacje są bardzo ważnym elementem w życiu
codziennym, ułatwiającym wyjście z sytuacji problemowych oraz uzyskaniem jak
najkorzystniejszego wyniku.
Praca składa się z dwóch zasadniczych części: teoretycznej i empirycznej. W
części teoretycznej przedstawiono ogólne zagadnienia związane z procesem negocjacji
handlowych, wyjaśniono podstawowe pojęcia, zasady dobrego wychowania
negocjacyjnego, a także ujęto cechy dobrego negocjatora oraz etapy procesu negocjacji.
Druga część oparta jest na badaniu ankietowym, które zostało przeprowadzone wśród
grupy klientów firmy Bogdański oraz analizie otrzymanych wyników. W wyniku przeprowadzonych badań wynika jednoznacznie, iż
negocjacje przynoszą pozytywny wpływ na zwiększenie sprzedaży jak i na wzrost
liczby klientów.
Negocjacje są coraz bardziej pożądane przez klientów, a co za tym idzie coraz
więcej firm na rynku daje klientom taką oto możliwość.