Abstract:
Głównym celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie strategicznej
karty wyników jako narzędzia uszczegółowienia i wdrażania strategii rozwojowej oraz jako
jednego ze sposobów na bardziej skuteczne i spójne funkcjonowanie oraz poszerzenie
możliwości i horyzontów przedsiębiorstwa. Ponadto celem pracy było również zbadanie
zarówno silnych, jak i słabych stron strategicznej karty wyników, a także próba modyfikacji
tego narzędzia. Stworzona karta wyników dowodzi, iż również małe przedsiębiorstwa mogą mieć
ambicje skonkretyzowane w narzędziach zarządzania strategicznego. Cztery perspektywy
karty pozwalają jasno określić najważniejsze cele do jakich chce dążyć firma LOGOTEX.
Ponadto karta umożliwiła określenie realizacji wyznaczonych celów. Dzięki wytyczonym
miernikom kadra zarządzająca może na bieżąco obserwować stopień rozwoju jednostki oraz
zapobiegać wszelkim odchyleniom i nieprawidłowościom.
Przeprowadzone badanie dowodzi, iż strategiczna karta wyników jest kompleksowym
narzędziem opracowania i wdrażania celów w ramach realizowanej strategii rozwojowej.
Może ona być stosowana również w małych przedsiębiorstwach.
W dobie wysokiej konkurencji każdy podmiot gospodarczy powinien dążyć do
samodoskonalenia się, rozwoju i poszerzania horyzontów. Zarządzanie strategiczne jest
modelem wychodzącym naprzeciw potrzebom przedsiębiorców. Zastosowanie konkretnej
strategii, przy użyciu dowolnych dostępnych metod stanowi podstawę rozwoju oraz podboju
rynku przez daną jednostkę.