dc.description.abstract |
Niniejsza praca jest próbą odpowiedzi na pytanie: czy odpowiedni system zarządzania zasobami ludzkimi rzeczywiście może wpłynąć na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa? Dla potrzeb pracy wszelkie badania i analizy zostały przeprowadzone w Centrum Kształcenia Kadr „PROFESJA”. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy z nich poświęcony został teoretycznym zagadnieniom zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście konkurencyjności przedsiębiorstw. Rozdział drugi poświęcony został charakterystyce głównych składników zarządzania zasobami ludzkimi począwszy od planowania zatrudnienia, proces rekrutacji i selekcji, ocenianie i wynagradzanie pracowników, ich rozwój skończywszy na motywowaniu do pracy. Rozdział trzeci rozpoczyna praktyczną część niniejszej pracy. Na samym początku przedstawione zostały problemy badawcze oraz cel badań. Następnie opisane zostały zastosowane w pracy metody badawcze oraz charakterystyka badanej grupy. W rozdziale została zawarta również charakterystyka Centrum Kształcenia Kadr „PROFESJA”, która posłużyła w pracy jako przykład do zbadania roli zarządzania zasobami ludzkimi w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Rozdział czwarty rozpoczyna próba określenia pozycji konkurencyjnej oraz charakterystyka zarządzania zasobami ludzkimi w badanej organizacji. Następnie na podstawie dwóch ankiet przeprowadzonych w Centrum Kształcenia Kadr PROFESJA zidentyfikowano kilka obszarów praktyk zarządzania zasobami ludzkimi, które mają wpływ na zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa. Na podstawie zgromadzonych materiałów i przeprowadzonych badań można przyjąć
postawioną w niniejszej pracy hipotezę. Spójny system zarządzania zasobami ludzkimi
wpływ na konkurencyjność firmy. PROFESJA C.K.K. stwarza przyjazną atmosferę w firmie, co sprzyja budowaniu
zaangażowania pracowników i skutecznie motywuje ich do pracy, dzięki czemu pracownicy
PROFESJI integrują swoje cele z celami firmy starając się zdobyć jak największą liczbę
słuchaczy, co z kolei przekłada się na coraz większy udział w rynku i co za tym idzie na
zdobywanie coraz to lepszej pozycji konkurencyjnej. |
pl |