Celem niniejszej pracy licencjackiej jest przedstawienie w jaki sposób kształtuje się wizerunek marki w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku polskim na przykładzie Firmy Nike. W tym celu zostały przeprowadzone badania metodą sondażu diagnostycznego na podstawie kwestionariusza ankiety. W badaniu wzięło udział osiemdziesiąt jeden osób. Głównym założeniem badania była identyfikacja preferencji, upodobań i oczekiwań opinii publicznej w stosunku do znajomości Firmy Nike. Ponad to stosunek większości badanych co do marki Nike jest pozytywny, a wiedza respondentów na jej temat jest bardzo duża. Dzięki tym badaniom udało się odpowiedzieć na wszystkie postawione w procesie badawczym pytania.
The aim of this thesis was to show how shaped the brand image to build a competitive advantage in the Polish market on example Nike. For this purpose, studies were performed using diagnostic survey based on a questionnaire. The study involved eighty-one people. The main objective of the study was to identify the preferences, likes and expectations of the public in relation to knowledge of the company Nike. Over this attitude of the majority respondents as the brand Nike it is positive, and the knowledge of the respondents about it is great. Thanks to this research was possible to answer all raised questions in the research process.