Przeglądaj wg Autor "Gumulak, Ireneusz"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Cyberterroryzm - nowe zagrożenie dla demokracji(2015-10-01 19:09:05) Gumulak, Ireneusz; Głuc, KrzysztofW niniejszej pracy, przedstawiono w zarysie historię terroryzmu oraz jego ewolucję na przestrzeni dziejów. Największy nacisk położono na zjawisko cyberterroryzmu, stanowiącego jeden z najbardziej istotnych problemów współczesnego świata. W tekście omówiono podstawowe definicje i uwarunkowania dotyczące zjawiska terroryzmu oraz pojęcia dotyczące szczególnego rodzaju zagrożenia dla współczesnych demokracji, jakim jest cyberterroryzm. Przedstawiono także podstawowe metody działania terrorystów w sieci, zaprezentowano ponadto metody wykorzystywane do walki z cyberprzestępczością. Praca zawiera także omówienie, zarówno z etycznego jak i prawnego punktu widzenia, problemu traktowania terroryzmu przez prawo międzynarodowe. Ostatnim aspektem, będącym przedmiotem rozważań w niniejszej pracy, jest kwestia wzajemnej zależności pomiędzy działalnością terrorystyczną a mediami.Pozycja Symptomy przemocy i agresji wśród najmłodszych drogą do terroryzmu. Strategia zapobiegania, czyli "Stop przyszłym terrorystom"(2013-08-29 07:11:39) Gumulak, Ireneusz; Poręba, MarcinNiniejsze opracowanie stanowi próbę określenia skali przemocy, agresji i terroryzmu oraz ich różnorodnych uwarunkowań. W drugiej zaś kolejności, zawiera propozycję projektu przeciwdziałania omawianemu zjawisku już w zalążku. Praca składa się z trzech zasadniczych rozdziałów. W pierwszym, przedstawione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące zjawiska przemocy, agresji, terroryzmu. Omówiona została ich istota i określenie ich cech, wskazano na źródła. Zwrócono szczególną uwagę na czasy (okres transformacji) oraz rolę mediów, w tym telewizji, w kreowaniu postaw sprzyjających przemocy. Następnie opisano wpływ przemocy na wzrost przestępczości wśród dzieci - uczniów. Na zakończenie pierwszego rozdziału poczyniono refleksje nad rekrutacją dzieci do działań terrorystycznych. W rozdziale drugim podjęto próbę analizy przemocy i agresji, które dają początek tej radykalniejszej wersji, jaką jest terroryzm. Omówione zostały formy, rodzaje i skutki przemocy oraz jej objawy: fizyczne, emocjonalne i społeczne. W dalszej części opisano główne teorie i koncepcje wyjaśniające przemoc i agresję wśród najmłodszych. Przedstawiono angażowanie dzieci w działalność terrorystyczną na przykładzie elementów procesu indoktrynacji islamskiej. Ostatni rozdział, stanowi projekt przeciwdziałania przemocy i agresji wśród dzieci w szkole i posiada tytuł: „Stop przyszłym terrorystom”. Zawarty w min program, stworzono w formie tabelarycznej. Propozycje umieszczone w projekcie podzielono na: działania realizowane w obrębie szkoły, w wymiarze klasy oraz na rzecz indywidualnych osób. W ostatnim obszarze działań osobno omówiono sprawcę, ofiarę oraz świadka przemocy i agresji.