Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Jasienski, Michal"

Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    N = 1, Fortuitous Effects, and AIDS Research
    (1996) Jasienski, Michal
    O konieczności rozumienia podstaw statystyki, dla podejmowania racjonalnych decyzji przy planowaniu projektów badawczych.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Nature-nurture interaction is ubiquitous, essential, but elusive
    (2014) Jasienski, Michal; Jasienska, Grazyna
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Structure and functions of intangible assets in the knowledge economy
    (2010) Diukova, N.; Jasienski, Michal
    The main step that should be taken is the unification of accounting and managerial approaches to intangible assets’ structure, that can be made possible via treating R&D, human and organizational capital that has been internally generated by the company as investment and add it as the supplement to company’s balance sheets.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Theory-free and fact-free but method-focused and trust-driven education: insights from Google, Excel, and eBay
    (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University, 2007) Jasienski, Michal
    The distinction between patterns and processes is a major methodological and philosophical challenge in science (Jasienski, 1996). The task of modern education is to give students the tools enabling them to critically analyze patterns and infer which processes generate them, whether in natural or in social sciences. In contrast, most of educational effort still goes to fact delivery and force-feeding students with classification schemes which provide only superficial understanding of the world and become quickly obsolete. I advocate a shift in educational philosophy towards building intuitive understanding, heuristic methods of problem solving and powerful factfinding skills. I provide examples how modern information technology makes such a shift easy to implement.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Wishful Thinking and the Fallacy of Single-Subject Experimentation
    (1996) Jasienski, Michal
    O konieczności rozumienia podstaw statystyki, dla podejmowania racjonalnych decyzji przy planowaniu projektów badawczych.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi