Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Kachniewska, Magdalena"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Towards the Definition of a Tourism Cluster
    (Nowy Sacz School of Business – National-Louis University, 2013) Kachniewska, Magdalena
    The concept of tourism clusters is becoming central within the tourism development planning process and the EU perceives cluster arrangements as the preferred form of introducing innovations in different economic fields, including tourism. The Polish Tourism Organization (POT) is to launch the subprogram aimed at the commercialization of the tourism product and intensification of SMEs’ integration processes (vertical and horizontal ones), which shall boost the innovativeness of Polish tourism regions and enterprises. The main purpose of this article is to find rationale for tourism cluster formation in Polish TDAs and to formulate the definition and main attributes of the tourism cluster. The problem of clusters’ impact on SMEs’ productivity and the destinations competitiveness will be discussed on the basis of economic theory using the case study and the field work method as well as the literature study.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi