Przeglądaj wg Autor "Manugiewicz, Monika"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Wykorzystanie narzędzi public relations w kształtowaniu wizerunku dóbr luksusowych na przykładzie firmy jachtowej FRASER YACHTS(2011-07-19 13:32:35) Manugiewicz, Monika; Ujwary-Gil, AnnaKluczowym aspektem poznawczym niniejszej pracy jest próba zbadania wpływu dziedziny public relations na proces kształtowania wizerunku dóbr luksusowych. Postawione hipotezy badawcze weryfikowane były na podstawie analizy wewnętrznych działań firmy, kierującej swoją ofertę do klientów o ponadprzeciętnej wielkości portfela. Badanie przeprowadzone zostało przy użyciu pogłębionego wywiadu indywidualnego z dyrektorem marketingu firmy FRASER YACHTS oraz dokumentacji wewnętrznej udostępnionej przez przedsiębiorstwo. Niniejsza praca objaśnia podstawowe zasady kreowania, wdrażania oraz weryfikacji systemu zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstw, kierujących swoją ofertę do najzamożniejszych grup docelowych. Wnioski, jakie udało się uzyskać na podstawie niniejszej analizy, dotyczą kolosalnego wpływu public relations na powodzenie rynkowe firm działających w opisywanym sektorze. Ewaluacja procesu budowania wizerunku lustrzanego omawianego przedsiębiorstwa, dała autorce możliwość zauważenia konieczności rozbudowania klasycznej zasady 4P, poszukiwania kreatywnych rozwiązań marketingowych oraz istotności indywidualnego podejścia do każdego klienta, które powinno być stawiane ponad promocję na szeroką skalę. Ogólnym wnioskiem z pracy jest zatem stwierdzenie, że sukces firm oferujących dobra luksusowe, nie jest możliwy bez wykształcenia stabilnego wizerunku w oczach potencjalnych klientów, a osiągnięcie go powinno być priorytetowym celem przedsiębiorstwa. Rezultatem pobocznym niniejszej pracy jest również zaobserwowanie nierozłączności dziedziny public relations z psychologią ludzkich zachowań.