Przeglądaj wg Autor "Szewczyk, Piotr"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Emocje i motywacje w pracy menedżera i ich wpływ na styl zarządzania pracownikami(2009-12-09 22:02:47) Szewczyk, Piotr; Tomalska, HalinaPracując pod ciągłą presją, nie jest łatwo uniknąć silnych emocji. Są one jednak źródłem wielu cennych informacji, sygnalizują istnienie problemów, które należy rozwiązać. Radzenie sobie w takich sytuacjach nie jest rzeczą prostą. Warto jednak podjąć wysiłek, gdy szukamy sposobu radzenia sobie w niosących wysoki ładunek emocjonalny sytuacjach zawodowych. Pracę podzielono na cztery główne rozdziały , to jest trzy teoretyczne i jeden badawczy. Pierwszy wprowadza trochę historii z nauk o zarządzaniu oraz niezbędnych pojęć, potrzebnych do rozwinięcia dalszych części oraz przejrzystości merytorycznej w całym przekazie. W drugim rozdziale zajęto się cechami profesjonalnego zarządzania ludźmi przez menedżera oraz analizą jego kompetencji i kontaktów z podwładnymi . Trzeci rozdział poszerza i systematyzuje wiedzę o osobowości i jej wpływie na poczucie sukcesu pracowników. Przedstawiono tam też związki emocji, potrzeb i motywacji i ich wpływ na zarządzanie. W ostatniej, czwartej części zamieszczono wyniki badań przeprowadzonych w firmie Povident Polska S.A., ich analizę i wyciągnięte wnioski z weryfikacji hipotez.: 1.Jeżeli kierownik będzie wkładał dużo wysiłków w pomaganie swoim podwładnym, staranie się, by ich praca dawała więcej zadowolenia, to czy zmotywuje to pracowników do większego angażowania się w nią? 2.Jeżeli wysokość pensji, premie i pozostałe metody wynagradzania w firmie nie będą odzwierciedlać wyników podwładnych, to czy może się to negatywnie przełożyć na chęć pracy pracowników i osiągane przez nich wyniki?Pozycja Kompetencje społeczne i organizacyjne menedżerów, a styl zarządzania pracownikami w firmie X(2012-03-26 22:25:46) Szewczyk, Piotr; Tomalska, HalinaW pracy dokonano analizy kompetencji organizacyjnych i społecznych menedżerów firmy Provident Polska S.A. Jej celem była identyfikacja preferowanych przez menedżerów stylów zarządzania pracownikami. Badania, które poprzedziła eksploracja treści merytorycznych zostały przeprowadzone wśród kadry menedżerskiej oraz szeregowych pracowników wymienionej firmy. Wykonano w ten sposób analizę porównawczą opinii menedżerów oraz pracowników szeregowych. Wykorzystano w badaniach metodę ankietową, w związku z którą przygotowano dwa narzędzia badawcze w postaci kwestionariuszy ankiety. Wyniki badań, stanowiące odpowiedź na postawione problemy badawcze oraz wysunięte hipotezy dowiodły, że menedżerowie zatrudnieni w firmie Provident Polska S.A. znają wymagania kompetencyjne zawarte w obowiązującym ich modelu kompetencji ich pracodawcy i można u nich zidentyfikować wymagane na stanowisku pracy kompetencje organizacyjne i społeczne. Z badań wynika, że ogólny poziom w obu kategoriach kompetencji nie jest wysoki, przy czym zdecydowanie niżej prezentuje się poziom kompetencji społecznych, z czego może wynikać preferowanie stylów zarządzania cechujących się wieloma elementami stylu autokratycznego.