Przeglądaj wg Autor "Wieciech, Andrzej"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie Business Consulting Center Sp. z o.o.(2012-09-18 09:25:48) Wieciech, Andrzej; Ujwary-Gil, AnnaPraca ma na celu przedstawienie istoty zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. W celu analizy wybranego przedsiębiorstwa użyto następujących metod badawczych – wywiad z pracownikami i obserwacja. W poniższej pracy przedstawiono rolę wiedzy i zarządzania nią w firmie oraz modele i metody zarządzania wiedzą – takie jak model japoński, model zasobowy, model procesowy bądź CRM. Opisana została również rola wiedzy w stosunku do zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie. W drugim rozdziale scharakteryzowane zostały podstawowe procesy zarządzania wiedzą, możliwości pomiaru i analizy procesów zarządzania wiedzą w organizacji, jak również wpływ zarządzania wiedzą na konkurencyjność przedsiębiorstwa. Najważniejszym wnioskiem płynącym z analizy przedstawionego przedsiębiorstwa jest konieczność ciągłego rozwoju i udoskonalania procesów zarządzania wiedzą, sam ten proces powinien być jednym z głównych strategicznych celów przedsiębiorstwa, gdyż umożliwia to organizacji konkurowanie na rynku i udoskonalanie wartości jednego z najważniejszych zasobów firmy – zasobu ludzkiego. Poważne braki w procesie zarządzania wiedzą mogą być jedną z głównych przyczyn upadku przedsiębiorstwa, wynika to z faktu że strategiczna, kluczowa wiedza jest rozwijana wewnątrz przedsiębiorstwa, toteż nie da się jej nabyć na rynkach zasobów.Pozycja Wpływ innowacji na konkurencyjność na przykładzie firmy Samsung(2015-09-08 22:19:26) Wieciech, Andrzej; Ujwary-Gil, AnnaPraca ma na celu przedstawienie istoty innowacyjności, jej wpływu na konkurencyjność i sytuacje rynkową przedsiębiorstwa. W celu analizy wybranego przedsiębiorstwa użyto następujących metod badawczych - ankieta wśród konsumentów i analiza wyników finansowych firmy. Pierwszy rozdział niniejszej pracy skupia się na istocie innowacyjności, jako pojęcia, analizując rys historyczny innowacji jak również przedstawiając wybrane modele zarzadzania innowacjami. W drugim rozdziale scharakteryzowane zostały czynniki mające wpływ na zarzadzanie innowacjami w przedsiębiorstwie, jak również konsekwencje innowacyjnej przedsiębiorczości. Najważniejszym wnioskiem płynącym z analizy przedstawionego przedsiębiorstwa jest konieczność (w przypadku omawianej branży) ciągłego udoskonalania swoich produktów w kontekście innowacyjnych rozwiązań. Jak wskazują wyniki zastosowanego badania, innowacyjność jest silnie rozpoznawana wśród konsumentów, wywołując pozytywny odbiór produktu. Wnioskiem płynącym z pracy jest, iż innowacje staja się nieodłącznym elementem funkcjonowania przedsiębiorstw jak również kluczowym elementem wpływającym na jakość życia konsumentów.