Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Zwijacz, Karol"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Inteligencja emocjonalna, a style działania
    (2013-07-31 12:27:25) Zwijacz, Karol; Uchnast, Zenon
    Praca dotyczy zagadnienia Inteligencji Emocjonalnej i jej związków ze stylami działania wyodrębnionymi przez Z. Uchnasta. W części teoretycznej wyjaśniono podstawowe pojęcia związane z emocjonalnością, przedstawiono psychologiczne koncepcje Inteligencji Emocjonalnej oraz osobowościowe korelaty stylów działania. W części empirycznej zawarto prezentację i analizę wyników badań, których celem było określenie współzależności między poziomem inteligencji emocjonalnej a stylami działania zorientowanymi na współdziałanie lub zabezpieczanie się. W badaniach, w których wykorzystano Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej (INTE) oraz Kwestionariusza Stylów Działania (KSD) autorstwa Z. Uchnasta, uczestniczyło 124 uczniów jednej z nowosądeckich szkół średnich. Uzyskane wyniki z badań pozwoliły pozytywnie zweryfikować istnienie współzmienności pomiędzy poziomem inteligencji emocjonalnej a preferowanym stylem działania. Osoby o wysokiej inteligencji emocjonalnej osiągnęły wysokie wyniki w zakresie orientacji na współdziałanie, zwłaszcza w skalach Aktualizacji siebie i innych oraz w skali Rywalizacja-Zaradność. Natomiast osoby uzyskujące niski wynik inteligencji emocjonalnej, przyjmując orientację na zabezpieczanie siebie, uzyskały wyższe wyniki w skali Realizacja siebie oraz w skali Dostosowujący się-zachowawczy. Analiza materiału badawczego pozwoliła także stwierdzić, że badana młodzież wykazuje wyższy poziom umiejętności wykorzystania emocji, niż ich rozumienia.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi