Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text
Stały URI dla kolekcji
Przeglądaj
Przeglądaj Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 377
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Rola Stanów Zjednoczonych w Europejskiej Polityce Bezpieczeństwa i Obronności(2001) Serówka Dariusz; Nowak, AndrzejCelem niniejszej pracy jest analiza mechanizmów polityki bezpieczeństwa i obronności, rządzących poważną częścią globu, w której od Drugiej Wojny Światowej bezpośrednio lub pośrednio dominowały wpływy USA. Przyjrzenie się interesom najsilniejszych państw Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych i ich wpływowi na politykę w sferze bezpieczeństwa i obronności jest swoistym kluczem do zrozumienia rozwoju współczesnych stosunków międzynarodowych w skali globalnej. Z kolei szeroko pojęte bezpieczeństwo kształtuje, jak i jest kształtowanym, przez relacje polityczne i gospodarcze pomiędzy suwerennymi państwami co nadaje szerszej perspektywy analizie zawartej w poniższych rozdziałach – analizie, dla której punktem wyjścia jest opis roli Stanów Zjednoczonych w europejskiej polityce bezpieczeństwa i obronności. Przedstawiono zarys przyczyn i poszczególnych wydarzeń, które doprowadziły do uzyskania przez Stany Zjednoczone przywództwa we współpracy w dziedzinie bezpieczeństwa i obronności z państwami Europy Zachodniej po Drugiej Wojnie Światowej oraz nakreślono interesy i mechanizmy, które doprowadziły do instytucjonalizacji owej współpracy w okresie Zimnej Wojny. Zaprezentowano cztery alternatywne grupy strategii bezpieczeństwa, pozostające w zasięgu amerykańskiej polityki: neo-izolacjonizm, selektywne zaangażowanie, bezpieczeństwo oparte na współpracy, oraz przywództwo. Są podstawą do nakreślenia potencjalnych, przyszłych kierunków polityki amerykańskiej w dziedzinie bezpieczeństwa i obronności oraz ewentualnych reperkusji tych kierunków na politykę najsilniejszych państw Europy Zachodniej, a także Polski.Pozycja Strategia jako czynnik kształtujący system zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie przedsiębiorstwa "Balarus" S.A.(2003) Rudka Elżbieta; Łyszczarz, HalinaNiniejsza praca porusza temat strategii jako czynnika kształtującego system zarządzania zasobami ludzkimi. Celem pracy jest ustalenie, na ile strategia ma wpływ na kształtowanie systemu ZZL w organizacji oraz sprawdzenie adekwatności tego systemu do strategii. Przeprowadzona analiza systemu ZZL i zaprezentowanie strategii, jakie realizuje firma BOLARUS S.A., pozwoli władzom przedsiębiorstwa na ocenę i ewentualne usprawnienia poszczególnych elementów systemu zarządzania zasobami ludzkimi. Spowoduje to, że oba obszary zarówno strategiczny jak i związany z personelem, będą spójne, a to zapewni firmie mocną pozycję na rynku. Właściwie opracowany system zarządzania zasobami ludzkimi, pozwoli osobom zatrudnionym w organizacji pracować efektywniej i wydajniej.Pozycja Opracowanie strategii marketingowej firmy "Merkury"(2003) Adamczyk Agnieszka; Bulzak, AndrzejWielkie tempo przemian współczesnego świata, zauważalnych w każdej sferze aktywności ludzkiej, wywołuje wiele problemów adaptacyjnych. W sferze gospodarczej, organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw nie chodzi o bierne przystosowanie się do zmian, lecz o aktywne uczestnictwo w ich pobudzaniu, mogące być warunkiem nie tylko rozwoju, ale nawet istnienia organizacji. Studia nad strategią marketingu są poszukiwaniem odpowiedzi na fundamentalne z punktu widzenia menedżerów pytania o przyczyny i uwarunkowania sukcesów i porażek organizacyjnych. Najpilniejszą potrzebą przedsiębiorstw jest dziś wnikliwa analiza swoich zadań i strategii marketingowych. Minęły już dawno czasy, kiedy na rynku funkcjonowały przedsiębiorstwa konkurentów bardzo dobrze poznanych i nie zmieniających swoich strategii. Dziś sukces osiągają przedsiębiorstwa, których produkty najlepiej zadowalają, więcej zachwycają ich klientów. Dla tych przedsiębiorstw strategia marketingowa to szeroko rozumiana filozofia firmy. Celem niniejszej pracy jest opracowanie skutecznej strategii marketingowej dla firmy „Merkury”.Pozycja Koncepcja marketingu instytucji non-profit na przykładzie "Westgate Foundation" oraz ośrodka "Mountain Heaven Centre" fundacji "Children in Crisis"(2004) Pastwa, Wioletta; Wiktor, Jan W.Celem pracy jest analiza działalności marketingowej w organizacjach non profit na przykładzie działalności „Westgate Foundation” oraz „Mountain Heaven Centre” fundacji Księżnej Yorku Sary Ferguson „Children in Crisis”. Przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące organizacji niekomercyjnych - cechy organizacji niedochodowych, ich podział, aspekty związane z procesem zarządzania, regulacje prawne i finansowe aspekty działania, analizę szans i zagrożeń oraz porównanie trzeciego sektora w Polsce i w Irlandii. Opisano specyfikę marketingu w organizacjach niedochodowych ze szczególnym uwzględnieniem marketingu społecznego, strategii marketingowych oraz koncepcji marketingu-mix. Dokonano praktycznej analizy obiektów badawczych z uwzględnieniem zarysu historycznego, bieżącej działalności, finansowych aspektów funkcjonowania jednostek oraz zastosowaniu koncepcji marketingu-mix.Pozycja Przemiany instytucjonalne i strukturalne w Polsce po roku 1989 w świetle racjonalności wymuszanej przez organizacje międzynarodowe(2004) Konzal Paweł; Matyja, RafałCelem pracy jest ukazanie przemian instytucjonalnych i strukturalnych w Polsce po roku 1989 w świetle racjonalności wymuszanej przez organizacje międzynarodowe. Opisano główne podmioty kształtujące porządek gospodarczy, prawny i instytucjonalny krajów na całym świecie, a także sposoby narzucania woli tym krajom. Dokonano analizy, czy przemiany, jakie zaszły w Polsce po roku 1989 były częścią większego, obejmującego cały świat procesu, czy też były lokalną transformacją kraju komunistycznego w kraj quasi-kapitalistyczny.Pozycja Zarządzanie strategiczne jednorodnym biznesem w Firmie Brukarskiej "Edificator SC" w Krakowie(2005) Mańkowski Leszek; Wiktor, JanPrzedmiotem niniejszej pracy jest próba przekrojowego przedstawienia zagadnień zarządzania strategicznego poprzez przegląd różnych ujęć teoretycznych zarządzania strategicznego, przybliżenie kształtu zintegrowanego procesu zarządzania strategicznego oraz ukazanie praktycznych aspektów jego funkcjonowania w warunkach małego polskiego przedsiębiorstwa. Głównym celem pracy jest przegląd systemu zarządzania strategicznego funkcjonującego w Firmie Brukarskiej „Edificator SC” w Krakowie. Przedstawiono zagadnienie istoty strategii, sposobów klasyfikacji strategii w biznesie, podstawowych modeli zarządzania strategicznego, miejsca zarządzania strategicznego w ewolucji funkcji zarządzania oraz uwarunkowań skutecznego zarządzania strategicznego. Dokonano identyfikacji kolejnych etapów modelu procesu zintegrowanego zarządzania strategicznego w jednobranżowej firmie lub strategicznej jednostce biznesu. W ramach każdego etapu wskazano kolejne działania zasadnicze i szczegółowe, które winny być podjęte dla efektywnego wdrożenia. Omówiono siedmioletni proces powstawania i rozwoju badanej firmy oraz przebieg większej części cyklu procesu zintegrowanego zarządzania strategicznego, który odbył się w pierwszych miesiącach roku 2005 w ramach przygotowań do nowego sezonu budowlanego.Pozycja Prognozowanie zapotrzebowania i optymalizacja stanu zapasów na przykładzie P.P.H. OZAS-ESAB Sp. z o.o.(2005) Górski Tomasz; Jabłoński, TomaszCelem niniejszej pracy magisterskiej jest wnikliwa analiza systemu kontroli zapasów w przedsiębiorstwie produkcyjno-handlowym OZAS-ESAB Sp. z o.o. Autor zamierza wykazać, iż można znacząco zwiększyć efektywność funkcjonowania badanej spółki, poprzez redukcję zbędnych kosztów związanych z utrzymywaniem i uzupełnianiem zapasów. Autor dowodzi, iż możliwa jest dalsza optymalizacja stanu zapasów poprzez zastosowanie podstawowych modeli z dziedziny zarządzania zapasami.Pozycja Potem kiedy zamieszkamy w owocach - legitymizacja typu rewolucyjnego jako przyczyna niespójności komunizmu w powojennej Polsce(2005) Wysocki Michał; Wołek, ArturCelem pracy jest ukazanie skutków oparcia systemu wyłącznie na utopijnych założeniach marksistowsko-leninowskich przez pryzmat teorii legitymizacji/legitymacji. Oś pracy stanowi wskazanie zasad, na jakich oparty został ustrój socjalistyczny. Jak wykazano, już sama analiza mechaniki systemu, a więc sposobu jego funkcjonowania, przybliża zrozumienie przyczyn niepowodzenia formacji w praktyce społecznej. Praca pozostaje pod dużym wpływem „Ontologii socjalizmu” autorstwa Jadwigi Staniszkis, choć nie stanowi jedynie jej streszczenia. Ambicją autora jest przekazanie istoty pracy Jadwigi Staniszkis za pomocą innych, znanych już pojęć, czy koncepcji intelektualnych. W rozdziale poświęconym myśli marksistowsko-leninowskiej zwrócono uwagę na szczególny magnetyzm utopijnych idei wynikający tak z ich rozmachu, jak i naukowo zracjonalizowanej treści. Oba czynniki sprawią, że marksistowska koncepcja societas perfecta ujęta została jako „przewrót antykopernikański” mający w pełni podporządkować świat rodzajowi ludzkiemu. W tej części pracy komunizm został przedstawiony jako swoista sytuacja poznawcza determinowana zastąpieniem „ideologii” przez „utopię” w rozróżnieniu dokonanym przez Karla Mannheima. Dokonano analizy konsekwencji podjęcia próby urzeczywistnienia utopijnych ideałów w praktyce społecznej. W tej części, komunizm pisywany jest jako dyktat utopijnej formy. Ukazano, w jak dużym stopniu powołany do życia system społeczno-polityczny determinowany był przez utopijne założenia. Wskazano również przyczyny, przez wzgląd na które rozwiązania początkowo służące bezpośredniemu przeniesieniu marksistowskich idei do świata natury przyjęły postać dysfunkcjonalnej patologii systemowej uniemożliwiającej jego instytucjonalizację. Zaprezentowano konsekwencje oparcia systemu niemal wyłącznie na legitymizacji rewolucyjnej służącej samo uprawomocnieniu komunistycznych decydentów przy niepełnym, karykaturalnym odzwierciedleniu idei. Wykazano, że legitymizacja typu rewolucyjnego zdefiniowała postać systemu społeczno-politycznego formacji socjalistycznej.Pozycja Psychologia zachowań pracowniczych a zdarzenia krytyczne w pracy służb ratowniczych Straży Pożarnej(2005) Pulit Małgorzata; Tomalska, HalinaSpośród różnych zawodów z całą pewnością można wskazać takie, w których kontakt ze zdarzeniami krytycznymi, a nawet ekstremalnymi, jest naturalną koniecznością, związaną z ponoszeniem ryzyka, która wynika z charakteru samej pracy, jak w przypadku służby w straży pożarnej, dla której zdarzenia krytyczne są niemal codziennością.Problematyka zachowań pracowniczych wydaje się być tematem nie tylko interesującym, lecz nade wszystko ważnym z punktu widzenia rozwoju oraz zmian dokonujących się w jednostkach straży pożarnej. Celem przeprowadzonych badań było zdiagnozowanie sytuacji określanych jako krytyczne w jednostkach ratowniczo – gaśniczych PSP oraz przedstawić ewentualne propozycje zmian organizacyjnych i psychospołecznych w zakresie aktualnej sytuacji. Autorka sformułowała następujące pytania badawcze: 1.Które zdarzenia uznają strażacy za krytyczne? 2.Jaki ciąg zdarzeń określają, jako sytuacje trudne? 3.Czy potrafią samodzielnie radzić sobie z sytuacjami, które uznają za trudne? 4.Czy strażacy jednostek ratowniczo – gaśniczych w Polsce są psychologicznie przygotowani do pracy w warunkach ekstremalnych? 5.Jaką rolę odgrywa w sytuacjach trudnych środowisko zawodowe? 6.Jakie działania organizowane w środowisku zawodowym strażaków są uważane przez nich za najbardziej wartościowe (przydatne) w przygotowaniu ich do specyficznych warunków pracy? 7.Czy w swoim środowisku zawodowym mogą liczyć na wsparcie psychologiczne i społeczne. Na jaką pomoc, przynajmniej w ograniczonym zakresie mogą liczyć? 8.Jakie są oczekiwania strażaków w stosunku do przełożonych, do samego funkcjonowania jednostek ratowniczo – gaśniczych, ich wyposażenia oraz zabezpieczeń indywidualnych? 9.Czy strażacy czują się dowartościowani czy też zniechęceni trudnymi warunkami pracy?Pozycja Sustainable development and its implications on marketing strategies of corporations(2006) Mładenow Weronika; Chlipała, PawełThe major purpose of this work is to investigate whether there exists any connection between morality and effectiveness in current business practice of multinational corporations. The question therefore is if the concept of sustainable development has any influence over marketing strategies of MNCs. Do companies still strive only to get consumers to consume more and more, making them more profitable or do they go beyond short-termism and profit-maximization, taking into account social and environmental dimensions of doing business? The work is divided into theoretical and empirical parts, the first providing background for deliberations about the notions of sustainable development and corporate social responsibility from business and marketing perspective and the second referring to the observation of real-life examples of sustainability principles implementation among worldwide known MNCs. The first chapter is dedicated to making the reader familiar with the definitions of sustainable development as well as the concept’s history and relevance to business. The second chapter reveals connections between marketing and sustainable development, presenting the evolution of the marketing philosophy, discussing the contemporary issue of consumerism, researching people’s perceptions of sustainable development and finally making recommendations how marketing mix can be made more sustainable. The last, empirical chapter describes the research into presence of sustainability initiatives in strategies and operations of MNCs, namely BP, General Electric, Nestlé, Pfizer and Citigroup. The study aims at analyzing environmental policies as well as social elements such as vision and values, management, procedures and communication issues and last of all summarizing marketing activities of each of the companies.Pozycja Sposoby perswadowania w komunikatach reklamowych adresowanych do młodzieży(2006) Zwolińska -Kornaś Angelika; Tomalska, HalinaReklama pojawia się w życiu ludzi różnych kręgów kulturowych od wieków. Każdy z nas jest narażony na jej wpływ, jednak nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. Kupując dany produkt, nikt z nas do końca nie jest przekonany, że uległ wpływowi reklamy i być może gdyby się z nią nie spotkał nie miałby potrzeby dokonywać takiego zakupu. Człowiek często myśli o sobie samym, że jest bardziej odporny na wpływ reklamy, niż jego znajomi, rówieśnicy, rodzina. Grupą narażoną szczególnie na oddziaływanie reklamy jest młodzież. Z eksperymentu przeprowadzonego przez J. Twichella wynika, że młodzi ludzie często podchodzą do reklam z dużym entuzjazmem. Pozwoliło to autorowi eksperymentu na sformułowanie tezy, że „XX wiek wprowadził nową jakość– kult reklamy”. Niniejsza praca magisterska ma na celu przedstawienie sposobów perswadowania wykorzystywanych w komunikatach reklamowych oraz omówienie wyników analizy badań własnych przeprowadzonych wśród młodzieży szkolnej.Pozycja Open software solutions - philosophical foundations, development and application in business(2006) Wojewódzka Lena; Moczurad, WłodzimierzThe last century is definitely the era of rampant capitalism. The capitalistic concept took the lead in the battle of economic systems and influences nowadays – directly or indirectly – the whole globe. In the world of aggressive Western values and increasing profit as the ultimate basis for existence, a fully unexpected phenomenon emerged. The trend called open-source software is one of the most important movements in today’s global technology. It has changed the face of software, creating an alternative powered by community not motivated by money, but the need of contribution, innovation spreading and, what may seem unusual, fun. At the same time, the business environment always seeking decrease of costs and increase of efficiency became interested in the open software. The solution apparently created for the ones interested in computer technology, developed into an everyday tool used and praised by many. What once used to be a vision of a narrow group of computer geeks, took on a new personality and turned into a methodology that goes far beyond IT. This bachelor thesis is to explain the philosophy behind the open-source software, its development and application in business. The main question to be answered is whether open-source software is mature enough to be implemented in enterprises. The work is divided into two parts – theoretical and empirical. The theoretical part provides overall understanding of the open-source software concept and its aspects. The empirical part refers to the observation of practical applications of open-source software in world-wide known companies. The first chapter aims at introducing the overall concept of open-source initiatives and the definition of open-source software. The history of the open-source software movement and the importance of the contributing community follow. The chapter finishes with making the reader familiar with the ways of making profit from open-source products and services. The second chapter concentrates on the economical, technical and legal aspects of open-source software in the business context, as well as describes the main drawbacks of open solutions. The third chapter is dedicated to the research into 10 companies: Lapeyre, LVM, Renault, Skanska, Statoil, Lycos Europe, neckermann.de, Sony, Suzuki and Yahoo! Finance, that have chosen open-source software as the answer to their IT needs. Two open solutions will be analyzed on the example of the before mentioned companies – Red Hat Enterprise Linux and MySQL database. The study will aim at presenting the reasons for implementing open-source software in companies, in addition to proving that open-source software is an alternative to proprietary solutions. The resources used to complete the work include academic books, magazine and newspaper articles, online articles, corporate websites, materials published by the analyzed companies and software vendors. The thesis is licensed under the Creative Commons Attribution-Non-Commercial-Share Alike 2.5 Poland License.Pozycja Bioetyczne i psychologiczne aspekty trudnych sytuacji w pracy personelu medycznego(2006) Basiaga Renata; Tomalska, HalinaBioetyka jest dzieckiem swoich czasów, stanowi tę dziedzinę wiedzy, która jest swego rodzaju reakcją na postęp techniczny w medycynie oraz przedłużenia okresu życia jednostki w populacji. W związku z tym otwiera się coraz głębsza przepaść miedzy tym, co możemy zrobić, a tym, co zrobić powinniśmy w zakresie opieki zdrowotnej, szczególnie paliatywnej. Potrzebujemy zatem zasad moralnych mogących pełnić role drogowskazów dla współczesnej medycyny. Byłyby one punktem odniesienia do rozważań moralnych na temat: problemów związanych ze śmiercią i umieraniem, z eksperymentami na ludziach, z prokreacją i przerywaniem ciąży. Celem tej pracy jest przedstawienie natury trudności wypływających z bioetyki które wiążą się przede wszystkim z przekraczaniem różnego rodzaju granic, zarówno tych wytyczonych przez konwencje, opisujące role jak też i zadania lekarza, które są stawiane w sytuacjach trudnych lub nawet dramatycznych. To nie tylko pacjent jest w emocjonalnej trudnej sytuacji, lekarz i pozostały personel również.Pozycja Tools of motivation in a small enterprise(2006) Witek Oliwia; Lipiec, JacekThe main aim of this thesis is to outline the possible theoretical stances referring to the phenomenon of motivation. This phenomenon; however, is to be viewed trough the prism of motivation of workers. The first chapter introduces the most appreciated and vital theoretical stances which are to present the possible realizations of motivation, mainly on the strength of psychological theories. These are the Maslov’s Hierarchy of Needs, which is considered to be the first research about human motivation. The other theories touch upon the motivation as viewed in working conditions: Theory X and Theory Y, Motivation- Hygiene Theory which are the early ones. Consequently, the theories included in this thesis embrace the ERG Theory, Theory of Needs, Goal-Setting Theory well as Reinforcement Theory, Equity Theory, and finally Expectancy Theory. These constitute the starting point for the further analyses carried out in my thesis. Chapter two develops the theoretical stances into their practical applicability. The theoretical stances are introduced as practicable motivation devices, which enables me to analyze them in terms of concrete working conditions. The subchapter to chapter two is devoted to the explanation of some barriers to motivation, which are important for a manager. Further on, chapter three presents the realization of the motivation devices on the basis of a hairdressers-beauty studio. In this chapter the main emphasis is put on the actual realization of the workers’ motivation process. Moreover, the reader gets informed about the detailed procedures that are used in that studio in order to exert a desired motivation level. Finally, the chapter four includes the conclusive statements and remarks upon the data gathered and analyzed in previous chapters and presents my own conclusions concerning the notion of motivation and its applicability to working force conditions.Pozycja Analiza strategiczna przedsiębiorstwa " Parkiet - Serby"(2006) Łunkiewicz, Mateusz; Czarnecki, PiotrWspółczesne firmy, różnej wielkości i w różnym stadium cyklu życia, muszą regularnie odpowiadać sobie na pytanie o cel, sposób i kierunek rozwoju. Zmienność jest domeną otoczenia, w jakim funkcjonuje biznes. W związku z tym, nie można raz przyjąć pewnych założeń i kierować organizacją w przeświadczeniu o gwarantowanym sukcesie. Pytanie o sposób i kierunek działania sprowadza się do pojęcia strategii oraz strategicznego planowania i analizy. Analiza sytuacji jest punktem wyjścia w skutecznym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Jak trafnie mówi konkluzja nauk jednego z najwybitniejszych starożytnych strategów – generała Sun Tzu – „...sukces staje się udziałem nie najsilniejszych ani najbardziej agresywnych, ale tych, którzy najlepiej rozumieją swoją sytuację i znają wszystkie możliwości”. Początkowo tylko wnikliwa obserwacja, a z czasem aktywne uczestnictwo w działalności biznesu rodzinnego, zdeterminowało mnie do postawienia diagnozy na temat aktualnej sytuacji firmy i jej perspektyw rozwoju. Dlatego też, celem niniejszej pracy jest weryfikacja i ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa Parkiet-Serby. Następnie, wskazanie najbardziej odpowiedniej strategii rozwoju na najbliższe 5 lat.Pozycja Koncepcje polityki europejskiej w myśli i działalności politycznej Prezydenta Francji Charles'a de Gaulle'a(2006) Karkoszka Justyna; Szczerski, KrzysztofNiniejsza praca opiera się na założeniu, że koncepcje europejskie pierwszego prezydenta V Republiki oraz ich realizacja, wywarły zasadniczy wpływ na francuską politykę zagraniczną oraz procesy związane z integracją europejską w latach 60. XX wieku. Warto odpowiedzieć na pytanie, jak poprzez realizację własnej wizji Europy, Prezydent de Gaulle realizował interesy narodowe Francji oraz jaki wpływ gaullistowska polityka zagraniczna wywierała na kształt europejskiej sceny politycznej. Przedstawiono podstawowe wartości i założenia gaullistowskiej polityki europejskiej oraz zdefiniowano podstawowe pojęcia, które wydają się niezbędne do przeprowadzenia dalszej analizy koncepcji europejskich Prezydenta de Gaulle’a. Opisano funkcjonowanie gaullistowskiej koncepcji polityki europejskiej w polityce zagranicznej Francji w latach 1958-1969. Dokonano analizy funkcjonowania koncepcji europejskich, których celem było stworzenie nowego ładu europejskiego oraz odbudowa mocarstwowej pozycji Francji na Starym Kontynencie. Dokonano oceny realizacji polityki europejskiej Prezydenta de Gaulle’a oraz ukazano wpływ założeń gaullistowskiej polityki zagranicznej na współczesną politykę Francji w Europie. Choć założenia polityczne twórcy V Republiki zostały sformułowane pół wieku temu, a sytuacja międzynarodowa uległa w tym czasie zmianie, to jednak założenia gaullistowskiej myśli politycznej, dotyczące celów polityki zagranicznej Francji, nie straciły na aktualności i choć w części zostały dostosowane do współczesnych realiów międzynarodowych, to są nadal realizowane przez polityków wywodzących się z nurtu neogaullistowskiej centroprawicy.Pozycja Marketing strategy for building materials company "Izolacja - Matizol" example(2006) Franka Tomasz; Młodkowski, PawełThe inspiration for this dissertation paper was a real life situation. I was given an opportunity to improve my knowledge while enhancing actual experience. Through working for “Izolacja – Matizol” I managed to base my paper on resolving a problem of the company. The problem is very serious and can turn out pivotal for the future of the enterprise. It is namely the lack of marketing department within the company structure. Such a drawback these days is unthinkable and president of “Matizol” understands it. So far the marketing activities were jointly handled by all departments in the company. The changeover of such situation is highly and commonly desired. The company can not afford to take risk. By risk I understand lack of dedication or focus on marketing issues. “Izolacja – Matizol” is a building materials producer, and the results of competition are starting to have loud overtone. Thus, building a marketing department is internally and externally enforced. Building it, virtually, from the scratch makes it as much of excitement as challenge. Such creation was my ultimate goal. The development of marketing department is a time consuming and dedication-requiring activity. I was able, however to see, listen and experience the corporate culture. This facilitated the current situation analysis and stimulated recommendations. The drive was to develop at least a framework which could be used to establish marketing in its purest form possible inside the company. I managed to understand that company is desperately looking for the recognition of the issue. Moreover there is an ongoing time pressure, which makes any activities even more demanded. The subsequent analysis is a form of agenda. All the matters mentioned are crucial and require in-depth approach. The list consists of all the vital steps that have to be undertaken in order to implement marketing strategy for Matizol company. This does not mean we are dealing with a perfect recipe which will make company thrive from the spot. Marketing in this respect is a thorough and complex matter. It needs permanent focus and ongoing improvement approach from the whole spectrum of stakeholders. The time to do it is now. There is no turning back and the margin is getting smaller every day. Hence the implementation needs to be carried out immediately. Some actions require sequential actions – because establishment is a process. Most of them, however need to be scheduled synchronically. This will facilitate implementation and assure the cohesion of pivotal activities. Having analyzed the company in a very profound manner, it can be said that optimism is applicable. The subsequent recommendations justify this claim. Consequence and pertinacity should be ingrained in the entire approach and considers as axioms. The establishment of marketing is possible then. Entire framework is included in the dissertation and provides a comprehensive solution. Its applicability is immediate but requires more detailed approach from the perspective of corporate coordination. Inside the company, there is capacity and willingness. Change is bound to take place and if the approach implied by this dissertation is considered reasonable it might justify its applicable value. If it works for the benefit of the company – the ultimate goal is achieved.Pozycja Wirtualne sieci LAN(2006) Pieczka Łukasz; Telega, HenrykCelem niniejszej pracy jest przedstawienie mechanizmu wirtualizacji w sieciach LAN z uwzględnieniem jej najważniejszych elementów w technologii Ethernet oraz wykonanie projektu będącego ich praktycznym zastosowaniem. Przedstawiono różnorodność sposobów implementacji sieci wirtualnych, ze szczególnym naciskiem na najpopularniejsze mechanizmy tworzenia sieci dynamicznych. Omówiono zagadnienie dotyczące przesyłania ruchu różnych sieci VLAN między przełącznikami w obrębie jednej infrastruktury sieciowej oraz kilku połączonych ze sobą na odległość. Zakończenie części teoretycznej to omówienie mechanizmów automatyzacji tworzenia sieci VLAN oraz usprawniania ich działania. Część praktyczna skupia się na zaprojektowaniu oraz wykonaniu statycznych jak i dynamicznych sieci VLAN w infrastrukturze sieciowej przedsiębiorstwa wykorzystujących mechanizmy opisane w części teoretycznej pracy.Pozycja Wpływ menedżerów ZUS Nowy Sącz na zespół pracowniczy w warunkach zmian organizacyjnych(2006) Wroniewicz Ewa; Tomalska, HalinaGłównym problemem badawczym niniejszej pracy jest określenie umiejętności menedżerów w zarządzaniu zmianami organizacyjnymi. Celem badań jest zdiagnozowanie, czy zakres przeprowadzanych zmian wpływa na doskonalenie umiejętności przywódczych, szczególnie w zakresie zarządzania zmianami. Przedmiotem badań było zdiagnozowanie umiejętności wywierania wpływu prezentowanej wobec zespołu pracowniczego przez kadrę menedżerską ZUS w Nowym Sączu. Badania mają na celu ustalenie, czy role, jakie przyjmują menedżerowie kierując grupami pracowników są pomocne w procesie przeprowadzanych w tej instytucji zmian, jak również ocenę ich umiejętności w zakresie przeprowadzenia podwładnych przez ten trudny okres.Pozycja Wpływ komunikacji interpersonalnej na kształtowanie poziomu satysfakcji zawodowej pracowników Poczty Polskiej(2007) Waśko Anna; Tomalska, HalinaKomunikacja jest tym aspektem życia społecznego, bez którego nie można wyobrazić sobie funkcjonowania ludzi na ziemi. Wszystkie procesy zachodzące pomiędzy jednostkami, społeczeństwami, narodami, opierają się na komunikowaniu, bez którego porozumiewanie się nie byłoby możliwe. Celem niniejszej pracy jest analiza wpływu komunikacji interpersonalnej na kształtowanie poziomu satysfakcji zawodowej pracowników Poczty Polskiej. W pracy przedstawiono ideę komunikacji w przedsiębiorstwie, oraz jej rolę w zarządzaniu firmą, przedstawiając sieci i najczęściej występujące bariery komunikacyjne. Na tym podłożu teoretycznym wyjaśniono wpływ jakości komunikowania na budowanie więzi wewnątrzgrupowych. Omówiono usprawnianie procesów zarządzania poprzez efektywną komunikację, nawiązując do warunków występujących w Poczcie Polskiej. Scharakteryzowano funkcjonowanie i komunikację w zespołach pracowniczych, a także określono rolę menedżera w zarządzaniu zespołem. Zaprezentowano rolę przywódcy w funkcjonowaniu zespołu, jego umiejętności komunikacyjne, zwracając szczególną uwagę na znaczenie perswazji w relacjach interpersonalnych. Dokonano charakterystyki funkcjonowania zespołów pracowniczych w Poczcie Polskiej, oraz wstępnej oceny skuteczności porozumiewania się pracowników. Przedstawiono misję omawianej firmy, oraz dokonano analizy przeprowadzonych badań własnych.