Książki / rozdziały (CI)
Stały URI dla kolekcji
Przeglądaj
Przeglądaj Książki / rozdziały (CI) wg Temat "innovation"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Business models rethought: applying the heuristic methods of Altshuller and Osborn to improve an organization's fitness in a variable environment(Wydawnictwo Studio Emka, 2014) Jasieński, Michał; Rzeźnik, MagdalenaBusiness model (BM) is a universally applicable framework for analyzing an organization’s entire spectrum of activities, from cost structure, revenue streams, to human resources and organizational culture, client networks, collaborators and the essence of what the organization offers, i.e. the customer value proposition. To facilitate an efficient process of re-inventing or re-conceptualizing the BM, we have applied two heuristic tools: Altshuller’s 40 inventive principles and Osborn’s seven SCAMPER questions, which were developed initially for applications in engineering and marketing, respectively. We show examples of how each module of a BM can be modified in a creative and, sometimes, counterintuitive way, thus leading to the improvement of the organization’s functioning in an uncertain and fluctuating business environment.Pozycja Constructing e-learning tools from heuristic methods: multiple whys, circle of analogies and stepwise convergence(Studio Noa ; University of Silesia, 2013) Jasieński, MichałI discuss various methods which may benefit from online implementation, supporting e-learning in the area of creativity and effective thinking at all educational levels, from kindergarten to graduate programs. All procedures comprise a virtual laboratory, capable of generating actual creative olutions to real problems. Tools for creative thinking may be implemented as online procedures allowing the user to conduct heuristic group sessions. I provide examples of individual-user heuristic methods (multiple Why? questions, circle of analogies) and a group-based method (discussion 66 which involves stepwise convergence of ideas generated by semi-independent subgroups).Pozycja Edukacja menedżerów w Polsce: więcej heurystyki i jakości(Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, 2012) Jasieński, MichałEdukacja menedżerów w nowej, „sieciowej“, rzeczywistości ekonomicznej świata wymaga położenia nacisku na miękkie umiejętności budowania kapitału społecznego oraz stosowania metod heurystycznych dla rozwiązywania problemów. Pojawia się konieczność pokonania oporu przed innowacyjnością, poprzez budowanie nieformalnej kultury organizacyjnej, która pomoże rozkwitnąć kooperacji oraz kreatywności.